מטבעות ואגרטלים

איפה להשיג ספרי ילדים ישנים, קולב חשמלי מסתובב, מטבעות עתיקים ואגרטל מתמגנט. אתם שואלים, שירה שוברת ת'ראש

אם הגעתם לפה בפעם הראשונה ועוד אין לכם מושג במה מדובר, הנה הקדמה קצרה: המטרה של "איפה מוצאים מה" היא לעזור לגולשים שמחפשים משהו, כל דבר שהוא, למצוא את מבוקשם. זה יכול להיות חפץ, ספר, בגד, קורס ואפילו המלצה על מסעדה. אתם שולחים אלינו את הבעיה, מתארים אותה בצורה מפורטת ככל שניתן (רצוי גם לציין אזור בארץ), ואנחנו עושים את העבודה הקשה בשבילכם. אם יש לכם נפש נדיבה, אתם מוזמנים להוסיף בתגובות טיפים משלכם.

ילדים ומכשפות

"אני מחפשת כבר הרבה זמן ספר ילדים ישן שנקרא "מכשפה'לה קטנה" של הסופרת יעל רוזמן, בהוצאת עם-עובד. לצערי ההוצאה כבר לא מדפיסה את הספר הזה, לכן אשמח לקנות עותק יד-שניה אם יש באזור תל אביב. תודה! טל"

באזור תל אביב יש המון חנויות לספרים יש שניה. אבל במקום לשלוח אותך לשוטט בין כולן, הנה כמה מקומות שיש יותר סיכוי למצוא בהם ספרי ילדים. מה שבטוח, אם החנות רחוקה לך, תמיד כדאי להרים טלפון ולשאול אם יש להם עותק. בחלק מהחנויות אפשר גם לעשות הזמנה.

הנסיך הקטן: מעצמת ספרים משומשים בקינג-גורג'. יש חנות מחסנית אחת על הרחוב עצמו, ועוד חנות שהיא גם בית קפה בסמטה פלונית. טלפון:6299387 5253632

אמילי: חנות לספרי ילדים, אבל לא רק. לילדים אפשר למצוא שם גם מהדורות חדשות, גם ספרים פגומים, גם מוזלים וגם יד שניה. היות ולא חסרות שם קלאסיקות ילדות (דירה להשכיר, שמוליקיפוד, שלולי ועוד), אני ממליצה מאוד לא לוותר על האופציה. שד' בן גוריון 59. טלפון: 5239624.
עוד אפשרויות:

צו קריאה – אבן גבירול 88 - 03-5247966
דורון ספרים - אבן גבירול 147 - 03-6044323
זון ספרים - נחלת בנימין 31 - 03-5605461

מטופשת וחשובה

"שלום, יש לי שאלה מטופשת מאוד אבל חשובה – איפה אפשר לקנות בארץ קולב חשמלי מסתובב לעניבות? בבקשה אל תצחקו עלי אני מאוד צריך את זה למתנה באופן דחוף"

מתנה עלק. אני ממש מתאפקת לא לצחוק על הסטייה המינית המוזרה שלך. מה שבטוח זה שאם הגעת עד לכאן, לא נשאיר אותך לבד עם העניבה ביד. קולב חשמלי (מסתובב!) ניתן לרכוש באתר גימיק, בו תמיד אפשר למצוא מתנות מטופשות כאלו ואחרות – שתדע לך לפעם הבאה. זה עולה 100 שקלים בלבד. צריך אמנם להשקיע בבטריות, אבל זה המחיר הכי נמוך שמצאתי עד כה.

למכור ולקנות

"אני מחפש מקום שבו אפשר למכור ולקנות (בעיקר למכור) אוספים מטבעות ושטרות ישראליים משנות ה-70 וגם מדליות ישנות של החברה למדליות (כמו מדליה ליום העצמאות ה-25, מטבעות של פדיון הבן משנות ה-70, מטבעות חנוכה וכו')"

בפורום מטבעות ומדליות של קולקט מצאתי הודעה מתחילת אוקטובר שנוגעת בדיוק בנושא הזה. היות ואין אפשרות לקשר להודעה המדוייקת, אביא כאן את עיקרי הדברים:

1. לא תמיד משתלם למכור אוסף דרך סוחר מטבעות מורשה, היות והוא מעוניין להרוויח ולכן יתן לך הצעה נמוכה יחסית.
2. יש אפשרות להעמיד את האוסף למכירה בבית מכירות פומביות, אבל גם כאן לא בטוח שתצליח להשיג מחיר טוב, ובכל מקרה אחרי מכירה יש לקחת בחשבון את העמלה של בית המכירות.
3. מכירה דרך אספנים: בהחלט משתלם, אבל לוקח זמן.

אז בקיצור – תתחיל לשוטט בפורומים ואתרים של אספנים, כמו למשל asfanut.co.il, פורום אספנות בתפוז ואתר אספנט. חפש גם באתרי יד שנייה, ותקפוץ לבקר בשוק יד שנייה של כיכר דיזינגוף (כל שלישי ושישי) ובשוק הפשפשים. בהצלחה!

אגרטל מתמגנט

"שלום! אני מחפשת אגרטל שהיה פופולרי בערך לדקה וחצי לפני שנתיים בערך ונעלם. הכוונה היא למין אגרטל דקיק כזה (מקום לפרח אחד בערך) שמתחבר לשולחן במגנט וכך הוא לא נופל. אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי... השאלה היא האם יש מקום בו ניתן עוד לרכוש את הדבר הזה?! תודה מראש".

גם אני לא האמנתי שזה יקרה אבל הנה, המציאות הכתה על פני. באתר טיימונד אפשר למצוא סט של 5 אגרטלים מגנטים בזהב או בכסף, ובמחיר של 170 שקלים. באתר ארטלוק אפשר לרכוש סט דומה (כסופים או אדומים) אך במחיר של 180 שקלים. לעומתם, בחנות נוח, שמוכרת מוצרי נוחות ואיכות לקשישים, אפשר למצוא את אותו הדיל רק ב-185 שקלים. אז איך אומרים? תבחרי את מה שהכי משתלם לך.

והודעה חשובה

לכל המחפשים מתקן לכסף קטן, כמו באוטובוסים,
לא נראה לי שאי פעם אבין בשביל מה אתם צריכים את השטות הזו, אבל זה לא מונע ממני לתת שירות. לאחרונה נוצר קשר בין המערכת לבין בעל מתקן חדש לגמרי, שמעוניין למכור אותו בשיטת המכירה הפומבית – החל מ- 200 שקלים. שלחו אלינו את ההצעות שלכם, אנחנו נשלח אותן אליו (כדי לא לחשוף את הפרטים שלו באתר), ונקווה שהטוב מבין כולם ינצח.

טורים קודמים

נשים וסקיטלס
לבובסקי וכסף קטן
לפעמים צריך קומבינות

קבלו עדכונים ב-RSS על מדור זה (מה זה RSS?)