לפעמים צריך קומבינות

איפה להשיג חרב סמוראית, מגבת ברמנים, גמדים מיניאטוריים וקשי משקה חמצמצים. אתם שואלים, שירה שואלת נפשה למות

אם הגעתם לפה בפעם הראשונה ועוד אין לכם מושג במה מדובר, הנה הקדמה קצרה: המטרה של "איפה מוצאים מה" היא לעזור לגולשים שמחפשים משהו, כל דבר שהוא, למצוא את מבוקשם. זה יכול להיות חפץ, ספר, בגד, קורס ואפילו המלצה על מסעדה. אתם שולחים אלינו את הבעיה, מתארים אותה בצורה מפורטת ככל שניתן (רצוי גם לציין אזור בארץ), ואנחנו עושים את העבודה הקשה בשבילכם. אם יש לכם נפש נדיבה, אתם מוזמנים להוסיף בתגובות טיפים משלכם.

הזנב של הברמן

"שלום. אני מחפש מגבת בר (כזאת שיש לברמנים תלויה בתור זנב) של ג'וני ווקר. איפה אפשר להשיג דבר כזה באזור ת"א-השרון?"

אה, שאלה פשוטה שאלת, וגם התשובה כל כך פשוטה שאפשר לסכם אותה בשלוש מילים: קומבינות אחי, קומבינות. הקומבינה הראשונה שאתה צריך זה קומבינה עם הברמן האהוב עלייך. לו לא אכפת על מגבת אחת יותר או פחות, הוא בלאו הכי מקבל אותן בחינם מסוכני המשקאות שלו. ומכאן אנחנו מגיעים לקומבינה השנייה שאתה צריך – קומבינה עם סוכני המשקאות עצמם. אם במקרה אתה מנודה מהחברה, חסר חברים ונטול קומבינות, נסה להשיג את מבוקשך בחנות "מיסטרל" (שלבים 3 תל אביב) , שמוכרת ציוד מסעדות. בטוח שיש שם מגבות בר, רק פחות בטוח שיהיו שם מגבות עם לוגו. אבל בתור מוצא אחרון זה גם משהו.

גמדים וכאלה

"איפה משיגים בארץ מיניאטורות של גמדים וכאלה שמשחקים איתם D&D (דרקונים ומבוכים). וכמה זה צריך לעלות לי? לירן מראשל"צ"

בעיקרון, יש בארץ רשת חנויות בשם "פריק", שמתמחה באביזרי פנטזיה ומשחקי תפקידים. זאת אומרת, אם אפשר לקרוא לשתי חנויות "רשת". אחת מהן יושבת במרכז וויצמן בתל אביב (רחוב וויצמן 14א) ואחת בהרצליה, ברחוב סוקולוב 29 (פסאג' סטאר). אם זה רחוק לך מדי, את יכולה להזמין דרך אתר האינטרנט "קוביה". ובכל מקרה, לשאלתך השנייה – המחירים ההתחלתיים נעים בין 90 ל- 150 שקלים לסט מיניאטורות, תלוי בסט.

קישוט לחדר

אני מת להשיג חרב סמוראי אמיתית, אבל שמעתי שהן עולות עשרות אלפי שקלים וזה קצת יותר מידי בשביל קישוט לחדר.. האם אפשר למצוא חרבות יד שנייה או חרבות במחירים זולים יותר? תודה מראש

תשמע, דווקא מצאתי באתר החרבות הישראלי (מי היה מאמין) חרבות שעולות פחות מעשרת אלפים שקלים (בונוס: המשלוח חינם). אבל אני חייבת לציין שיש חיקויים מהממים בשוק הפשפשים. זו חנות שנמצאת ממש ליד הכניסה למתחם הידוע (המקורה) של השוק. מבחוץ היא נראית כמו סתם חנות פישפשית רגילה, אבל בפנים אפשר למצוא לא מעט חרבות ובינהן גם חרבות סמוראיות. המחירים? החל מ- 150 שקלים, ואתה יודע איך זה – תמיד אפשר להתמקח קצת לכאן או לכאן. בהצלחה.

אבל למה?

"בילדותנו היו מין קשים כאלו, כ7 סנטימטר אורכם, ובתוכם אבקה חמוצה/מתוקה, בצבעי מרקר שכאלו. בכל קצה של הקש היה מעיכה גלית שכזאת לסגירה ותמיד היינו צריכים לגזור את הקש כי האבקה נתקעה באמצע בגלל הרוק שלנו...איפה אפשר להשיג כאלו? תודה, הילה, קריית אונו ואפשר גם בכל אזור המרכז"

השאלה הראשונה שצריכה להישאל במקרה הזה היא - למה, לעזאזל? אני שואלת בעיקר בגלל שאני יודעת על מה את מדברת, וכל מה שאני זוכרת מהקשית הזו היה את הטעם החמוץ הנורא. וגם המתוק לא היה יותר טוב. אבל, כאן "באיפה מוצאים מה" לא הולכים נגד הלקוח. אם זה מה שעושה לך טוב – לבריאות. יצא לי לראות את הקשיות האלו בדוכני ממתקים בשוק של פתח תקווה ובכרמלית התל אביבית. אז אם את מוכנה לצאת מקריית אונו בשביל לחטוף מכת צבעי מאכל – זו הדרך.

מחוץ ללופ

"אני מחכה כבר הרבה זמן שהשאלה הזו תתפרסם במדור ואני לא מאמין שאף אחד לא שאל עד היום את שאלת השאלות האולטימטיבית שמטרידה את כולנו יום וליל – איפה אפשר להשיג נעלי ד"ר מרטינס, והרבה? בתודה, היחף."

יחף יקר! הסיבה שאף אחד לא שאל את השאלה הזו עד היום, היא שכולם יודעים איפה לקנות את הנעליים האלו, ורק אתה מחוץ ללופ. אבל בגלל שאני כל כך נחמדה, אני אגלה לך בכל מקרה. אז קודם כל, יש את רשת נעלי WEEKEND, הפרושה ברחבי הקניונים בארץ, כמו למשל בקניון הזהב בראשל"צ, בגראנד קניון בחיפה ובעזריאלי. רשימת סניפים מלאה אפשר למצוא כאן. חסרונות: אין להם מי יודע מה הרבה דגמים, ועל פי בנות פורום אופנה בתפוז, הם גם שוחטים במחיר (לא פחות מ- 500 שקלים לזוג). מה עושים? השמועה אומרת שיש גם ד"ר מרטינס בחנות המיתולוגית "אליטל" שבבני ציון. אבל אני לא מוכנה לחתום על כך שמדובר במרטינס המקוריות. אז לסיכום: שיהיה לך בהצלחה. ואם מישהו מוצא ד"ר מרטינס בצבע סגול–ז'מס מידה 38 – אתם כבר יודעים מה המייל שלי.

טורים קודמים

חשבון בבנק הזמן
הגותים פולשים לנגב
קיטש וקיפי

קבלו עדכונים ב-RSS על מדור זה (מה זה RSS?)