בירה ודיסקים

מה משחקים במסיבת בירה, כמה אפשר להרוויח מדיסקים משומשים ולאן נעלמו כל מצלמות הפולרואיד? אתם שאלתם, אנחנו חוזרים עם התשובות

אם הגעתם לפה בפעם הראשונה ועוד אין לכם מושג במה מדובר, הנה הקדמה קצרה: המטרה של "איפה מוצאים מה" היא לעזור לגולשים שמחפשים משהו, כל דבר שהוא, למצוא את מבוקשם. זה יכול להיות חפץ, ספר, בגד, קורס ואפילו המלצה על מסעדה. אתם שולחים אלינו את הבעיה, מתארים אותה בצורה מפורטת ככל שניתן (רצוי גם לציין איזור בארץ), ואנחנו עושים את העבודה הקשה בשבילכם. אם יש לכם נפש נדיבה, אתם מוזמנים להוסיף בתגובות טיפים משלכם.

משחקי בירה, הוא קורא לזה

אני עושה מסיבת בירה עוד שבועים יהיו בערך מאה אנשים ורציתי לעשות משחקי בירה בין קבוצות של 4 אנשים ואני מחפש כבר הרבה זמן משחקים ולא ממש מוצא אז אם תוכלו להביא לי בבקשה רעיונות אשמח בתודה עמרי.

100 שיכורים בבית אחד? אני תוהה אם לא צריך אישור מהמשטרה כדי לקיים כזו מסיבה. ועוד יותר מטרידה אותי העובדה שאני עלולה להיחשב כשותפה לפשע, היות ואני תורמת לך רעיונות, ואני כבר רואה איך כל המסיבה הזו תיגמר, בצורה כזו או אחרת באבו כביר. אז קודם כל, דיסקליימר: אם שותים לא נוהגים, ולא רצים ברחוב עם תחתונים.

מה שכן מותר לעשות זה לקבל רעיונות מרשימת משחקי הבירה שמופיעה פה. שמות המשחקים אמנם הזויים למדי, אבל מחולקים לקטגוריות כמו קלפים, קוביות ועוד. רק תחשוב על הצד האקזוטי - המשחקים האלו נולדו בפאבים אפלים באנגליה, אירלנד וסקוטלנד, ושמה, חביבי, יודעים לשתות. לא כמו הישראלים עם הייגרמייסטר והשיבאס. מה קרה, נגמר הבנזין?

הנה עוד אתר עם רשימת משחקים. שם אפשר למצוא גם רעיונות למשחקי בירה טלוויזיונים, כמו לצפות בסיינפלד ולקחת שוט כל פעם שקריימר נכנס לחדר בטירוף, או לראות ערוץ 24 ולקחת שוט כל פעם שיש קליפ של אריק ברמן. אם אתה רואה שהמסיבה לא מתרוממת, תמיד תוכל לפתוח בספונטניות קורס בישול בבירה, לפי המתכונים של beeractions.com.

ובכלל זה לא משנה כמה משחקים תתכנן, בסוף הרי תמצאו את עצמכם משחקים טאקי. העיקר שתהנו, ותכין הרבה סמרטוטי רצפה. מניסיון.

דיסקים למכירה

" אבקש לדעת האם בדומה לחנויות יד שנייה של ספרים קיימות חנויות יד שנייה לדיסקים, להן ניתן למכור דיסקים שברשותי. ואם כן מה בערך ה"מחירון"? והאם יש הבדל במחיר בין דיסקים לועזיים לדיסקים ישראליים? בתודה מראש, שגיא".

אני זוכרת את הימים ההם, כשהיינו מבריזים לתל אביב בלי שקל על התחת, אבל עם ערמת דיסקים מעפנים שקיבלנו כשי מחברת החשמל או מעריב לנוער. לא שממש הרווחנו עליהם קופה, אבל כשאתה בן 15 ורוצה לרדת לחוף עם בקבוק וודקה, גם 30 שקלים זה הרבה.

אז הנה, היום אני מעבירה את לפיד המסורת. אבל קודם כל, קח בחשבון שגם אתה לא תעשה את המיליון הראשון שלך מדיסקים משומשים. זה פחות משנה אם יש לך בספרייה מוזיקה לועזית או ישראלית - טווח המחירים נע בין 5 ל- 50 שקלים לדיסק, ומשתנה בין דיסקים ישנים לנדירים, חדשים לחדשים אך לא מעניינים, דיסקים כפולים, אוספים וכולי. המחיר מושפע גם מאיכות הדיסק, מצב העטיפה, ואם הצלחת להתמקח עם המוכר בלי שהוא יעיף אותך מהחנות.

לא אמרת לי איפה אתה גר, אז קבל רשימת חנויות באיזור תל אביב.

חור בשחור: קונים גם תקליטים, קלטות, וידאו, ספרי מוסיקה ודי.וי.די. כתובת: רח' שלמה המלך 5. טלפון: 03-5285388.

חוד המחט: כיכר מסריק 19. טלפון: 03-5290452. פתוח בימים ראשון עד חמישי מעשר בבוקר עד 21:00, ביום שישי עד 16:00.

הקומה ה- 13: שלמה המלך 44. טלפון: 5270492 - 03

קדמת עדן: דיזינגוף 91. טלפון: 03-5279275

קצת אחרת: בעיקר דיסקים ישנים ונדירים. כתובת: דיזינגוף 93 . טלפון: טלפון: 03-5277562

סקאלה: בן יהודה 41. טלפון: 5225462 - 03 .

פוטו רצח

שלום שמי קרינה, ואני מחפשת מלמת פולרואיד, מהמצלמות האלו שמוציאות את התמונה המצולמת ישר לאחר הצילום. אני גרה בצפון אבל כל מקום הימצאה של המצלמה בארץ זה בסדר.
בתודה מראש. מקווה שתמצאי בשבילי.

האמת היא שכשנתקלתי בשאלה שלך לראשונה, חשבתי לעצמי שלא אמורה להיות לי בעיה מיוחדת. אמנם איזור הצפון קצת פחות מוצף בחנויות צילום ישנות, אבל בתל אביב אפשר למצוא כאלו בכיף. אז הרמתי טלפון לחנות כזו, שמוכרת, בנוסף לדיגיטליות, גם מצלמות ישנות. אבל לצערי, המוכר החביב הסביר לי שכבר אין מצלמות פולרואיד בארץ. למעשה, גם בחו"ל קשה להשיג אותן - הן עולות אלפי שקלים, והסרט צילום עולה אפילו יותר.

כמובן שזה לא סוף הסיפור, ואת תמיד יכולה לחפש מצלמת פולרואיד מיד שנייה, בלוחות משומשים או בשוק הפישפשים. אבל הבעיה היא שבגלל שהחברה נסגרה - קשה להשיג חלפים וחלקים למצלמה כזו, וצריך להיות חזק בעינייני המצלמות הישנות, ולהכיר את האנשים המתאימים. אם לא הצלחתי להפחיד אותך, לא נותר לי אלא לשלוח אותך לשוק הפישפשים וללוחות אינטרנט כמו הומלס, יד 2 או הפורומים של די-ספוט. אפשר למצוא שם מידי פעם מצלמות פולרואיד במאה - מאתיים שקלים בערך. בהצלחה עם זה.

Mind The Gap

"שלום, שמי ליאור, אני מחפש כבר הרבה זמן בגדים של המותג "GAP" באיזור גוש דן
ולא מוצא. אני מאוד אודה אם תעזרו לי".

היי ליאור, חבל באמת שאתה מחפש כל כך הרבה, כי בתכל'ס - אין ממש חנויות של גאפ בארץ. אבל כן יש רשתות שמייבאות אותן, כמו סקאל ואמפוריום. ויש גם חנויות עודפים שאפשר למצוא בהן בגדים של גאפ. זה לא הרבה, אבל זה גם משהו:

Joy's עודפי מותגים
כתובת: רח' ספיר 5, הרצליה פיתוח. מותגים: גאפ, דונה קארן, בננה רפבליק, אולד נייבי, טומי הילפיגר ועוד.

גאפ עודפים (מבוגרים)
כתובת: אלנבי 59, ת"א. טלפון: 03-6209506.

תופרת לעתיד

"שלום, אני בת 15, ואני רוצה לדעת איפה אפשר ללמוד לתפור".

יו, איזה קטע, לא כתבת איפה את גרה. אבל לא נורא. באתר חוגל אפשר למצוא חוגי תפירה בחלוקה לפי ערים, אם כי שימי לב שחלק מהחוגים הם לסוג תפירה ספציפי כמו תפירת כריות, בובות, תיקים וכאלו.

חיפוש טיפ טיפה יותר מעמיק ברשת ימצא לך עוד חוגי תפירה ברחבי הארץ, כמו תפירה לפי בורדה (נדמה לי שזה מגזין תפירה או משהו בדומה), או תפירה לנערות. חפשי לך את הקורס שהכי מדבר אלייך, תתקשרי כדי לבדוק אם יש חיבור בינך לבין המורה, ואז תשאלי מה המחיר.

בגדול, אם את מחפשת משהו מקצועי, או רוצה להשוות מחירים למשהו מקצועי - יש כמובן את מכללת מרים (כפרה עליה) - מכללה וותיקה ל"מקצועות האופנה". תוכלי למצוא שם קורס בשם "מלתחה אישית", שם גם תלמדי את יסודות התפירה, וגם איך לתפור ולעצב בגדים לפי מידה. הקורס הזה הוא די קצר - 11 שיעורים (פעם בשבוע), כשכל שיעור נמשך שלוש שעות. יש לימודים בוקר וערב בכיתות קטנות (עד 10 תלמידים בכיתה), וכל העסק הזה עולה 1,380 שקלים, בשלושה תשלומים של 460 ש"ח. הקורסים מתחילים אחרי סוכות, ואם את רוצה את מוזמנת להתקשר ולברר עוד פרטים: 1800-221889. המכללה, אגב, יושבת ברחוב אלנבי בתל אביב.

מחפשים בנרות?

אם גם אתם רוצים שנצא לחפש עבורכם המלצה כלשהיא או פריט מהסוג שאין לכם מושג איפה למצוא אותו - שלחו תיאור מפורט עד כמה שניתן למייל: mymoney@nana.co.il