איפה מוצאים מה

הכינו את עצמכם למכת רטרו: סקטים, דוקים, קלמר כפתורים ועוד חפצים שפעם אהבנו והיום מצאנו אותם, בקושי. וגם: איפה מוצאים תה איכותי, הדפסה על קנבס והספר הכי מצחיק בארץ

אם הגעתם לפה בפעם הראשונה ועוד אין לכם מושג במה מדובר, הנה הקדמה קצרה: המטרה של "איפה מוצאים מה" היא לעזור לגולשים שמחפשים משהו, כל דבר שהוא, למצוא את מבוקשם. זה יכול להיות חפץ, ספר, בגד, קורס ואפילו המלצה על מסעדה. אתם שולחים אלינו את הבעיה, מתארים אותה בצורה מפורטת ככל שניתן (רצוי גם לציין איזור בארץ), ואנחנו עושים את העבודה הקשה בשבילכם. אם יש לכם נפש נדיבה, אתם מוזמנים להוסיף בתגובות טיפים משלכם.

מכת נוסטלגיה

לפני הכול - אזהרה. אם גדלתם בשנות השמונים - תשעים, השאלה הבאה עשויה לגרום לכם לפלוט צווחות דקות של "יאאאא" ו- "כזה היה לי" וכולי. אנא השתדלו לשלוט בעצמכם.

שלום שמי ניקול ואני מחפשת כמה דברים:
1. גלגיליות/סקטים עם 4 גלגלים, כמו שמכרו פעם, אני לא משוגעת על רולרבליידס.
2. בשנות ה-80 היה קלמרי קופסא עם כפתורים שכשלוחצים עליהם היו מגורות נשלפות נפתחות , אז הייתי היחידה בלי קלמר כזה והיום אני מנסה להשיג אחד.
3. שוקולד בגודל של 50 גרם, קטן: פעם שוקולד פרה/עלית מכרו שוקולדים של 50 גרם, ואף היתה חבילה עם ציור של זיקוקי דינור של שוקולד חלב בגודל זה. מחפשת נואשות.

אז עכשיו, אחרי שכולם נרגעו, הבה נפנה לתשובות.
1. ניקול היקרה, תראי מה זה. שבועיים שלמים חיפשתי את הסקטים הארורים האלו בכל מקום אפשרי, כולל חנויות צעצועים גדולות, חנויות ספורט וכל מיני חורים חשוכים. אך נאדה. ובדיוק אתמול, שאלוהים יעזור לי, עברתי בשנקין וראיתי זוג סקטים אותנטי לגמרי בחנות "אובססיה", שזו בכלל חנות לבגדים (שנקין 37). לא ברור איזו מידה הסקטים האלו, כך שתצטרכי לבוא למדוד. אבל מה שבטוח זה שהם עולים 150 שקלים.

2. באותה הזדמנות, המוכרת בחנות זרקה לי טיפ, שקלמרי כפתורים אפשר למצוא בשוק הפישפשים, או בחנות הצעצועים הישנה בשנקין 58. האמת היא ששמעתי כבר מלא מעט אנשים, שבטח בחנויות צעצועים וכלי כתיבה של פעם עוד אפשר למצוא את הקלמרים האלו, כך שיש איזשהוא זיק של תקווה, לא?

בכל מקרה, חיפשתי גם באתרי יד שנייה ומקומות כמו אתר אגורה וכאלה, אבל את יודעת איך זה - שבוע אחד אף אחד לא רוצה להיפטר מהסקטים והקלמרים שלו, ושבוע אחרי כולם עושים ניקיון פסח. בנתיים כל מה שהצלחתי למצוא זה מישהו שמוכר טלפון ציבורי של אסימונים, אם זה מנחם אותך.

3. בקשר לשוקולד, צר לי לאכזב אותך, אבל לא מוכרים את האריזות האלו יותר. מה שכן, תמיד תוכלי להסתכל על התמונה הזו ולהזיל ריר, באדיבות "ספתא" בפליקר. אגב, השוקולד עם זיקוקי הדינור - את מתכוונת במקרה לשוקולד עם סוכריות קופצות? כי לפי מיטב ידיעתי, עדיין מוכרים אותו ברחבי הארץ.

דרוש מנהל יד שנייה במצב טוב

"אני מחפש זה זמן רב תיק מנהלים קטן מעור (בגודל של מחשב נייד). האם יש לכם מושג היכן קיים מבחר תיקים כאלה יד שנייה? ובכלל חנויות יד שניה טובות באזור השרון? תודה אמיר .

היי אמיר. תראה - תמיד אפשר למצוא תיקי מנהלים יד שנייה, אבל אם אתה בקטע של תיק למחשב נייד זה כבר משהו אחר, היות וצריך פנימית מיוחדת שתגן עליו, וזה כבר דורש התארגנות כמו לקנות את הפנימית בחנות לציוד מחשבים, לוודא שהיא מתאימה לתיק וכולי. אז בנתיים, מה שאני יכולה לעשות כדי לקצר לך תהליכים, זה לספק רשימת חנויות יד שנייה באיזור השרון, ולאחל לך בהצלחה.

דז'ה וו - מרכז קניות אילנות, פרדסיה. טלפון: 054-4496666
אדריאן - כפר שמריהו. טלפון: 09-9514008
אופציה - סוקולוב 13, הוד השרון. טלפון: 09-7487275
דברים בגו - משכית 15, הרצליה פיתוח. טלפון: 09-9574401
מציאות - חנקין 10, רעננה. טלפון: 050-8584041
סיבוב שני - אברהם קרן 36, כפר סבא. טלפון: 09-7678910
סמיוני - רמב"ם 3 רעננה. טלפון: 09-7484189
צ'אי בוטיק - זרחין אלכסנדר 3, א.ת רעננה. טלפון: 09-7467321
שלומית - הנגב 33, רעננה. טלפון: 09-7408495

"אם חונקים דרדס, לאיזה צבע הוא הופך?"

ושוב פעם - אזהרה (הטור ממש מסוכן היום, מסתבר). בסוף הפסקה הזו יש לינק. אם תלחצו על הלינק הזה, תמצאו את עצמכם שורפים יום עבודה שלם בקריאת שטויות. ועכשיו אתם יודעים למה אף אחד לא ענה אתמול לטלפון במשרדי נענע.

"שלום לכל מי שיקרא זאת! רציתי לבקש את עזרתכם במציאת ספר שאני מחפש כבר המון זמן. הספר נקרא "מחשבות עמוקות" וכתב אותו ג'ק הנדי. הספר הוא אוסף של אימרות מצחיקות, ואשמח מאוד אם תצליחו לעזור לי וגם אם לא, תודה בכל זאת!"

שמע, ציפור די גדולה ושעירה לחשה לי שאפשר למצוא את העותק הזה בחנות "לוטוס ספרים". יכול להיות שהיא צדקה, אבל אתה יודע איך זה - יום אחד יש שם עותק, ולמחרת אתה מגלה שנדפקת. אבל לא נורא, היות ויש המון חנויות ספרים יד-שנייה בת"א, כך שאם לא מצאת בלוטוס, ההמלצה לי להמשיך הלאה ולחפש באחרת. בכל מקרה (והנה אנחנו מתקרבים ללינק המסוכן), למה לך בכלל לקנות את הספר, כשאתה יכול פשוט להדפיס את כל הציטוטים מכאן, הא? יפה. ובזמן שהמדפסת עובדת, תוכל להעביר את הזמן באתר. לבריאות.

לוטוס ספרים: אלנבי 101 או אבן גבירול 77, תל-אביב.

עפולה: קנבס סיטי

" שלום. קוראים לי דניאל ואני מחפשת המון המון זמן מקום באיזור עפולה שעושים בו הדפסה על קנבס במחיר סביר. אודה לכם אם תוכלו לעזור לי".

היי דניאל. את צודקת, באמת קשה למצוא מקום שעושה הדפסה על קנבס בעפולה. למעשה, קשה למצוא גם מקום שמוכרים בו כרטיסי חניה בעפולה, אז אפשר להגיד שהדפסה על קנבס זו ממש קפיצה מעל הפופיק. מה שכן, אל תיתקעי על מקום אחד. יש מלא חנויות באינטרנט שעושות משלוחים לכל הארץ, כמו למשל פיקפונג, פרינט אנד פריים ו- מיכאל ארט. ואלו רק התוצאות הראשונות בחיפוש בגוגל, אז אני בטוחה שיש עוד. המחירים נעים בין 75 - 800 שקלים, וזה תלוי בגודל התמונה, במסגרת ואם את מעוניינת במריחת שמן אמנותית או לא - לשיקולך. תהני.

ואם אנחנו כבר בשוונג

" שלום לכם. יש לי חלום מזה זמן רב, ללמוד איך ואיפה לומדים להדפיס חולצות כפי שרואים בכתבה. אני גר בקריות, תודה רבה".

(פססט, על איזו כתבה הוא מדבר? טוב, לא משנה). מר קריות יקר! להלן מספר צעדים שעלייך לעשות בדרך להגשים את חלומך:

1. לך לאופיס דיפו הקרוב למקום מגוריך.
2. רכוש נייר להדפסה על חולצות במחיר של כ- 60 שקלים לחבילה של 10 יחידות בגודל A4.
3. הכנס את הנייר למדפסת בבית, והדפס את הציור כיתוב בו חפצה נפשך.
4. קח את הדף המודפס, ובקש מאמאבת זוגתך שתגהץ לך אותו על החולצה.
5. צא במחולות.

בקטנה

"היי, אני מחפש חנות שמוכרת "דוקים". אותו משחק ישן עם מקלות דקים וצבעונים מפלסטיק. אם יש בבאר שבע או באינטרנט, אשמח לדעת על אחת כזו".

אכן כן ידידי, בכל חנות צעצועים, החל מ- "כפר השעשועים" וכלה ב"צעצועי שושנה" אפשר למצוא דוקים. הם פשוט מתחבאים באיזה מדף אחורי. בוא נאמר שככל שהמוכרת זקנה יותר, כך יהיה לה יותר קל למצוא. בהצלחה, ותיזהר שלא להוציא לאף אחד עין במהלך המשחק.

ועתה, הגיעה שעת התה

" שלום, שמי אלה ויש לי ידיד שנורא אוהב תה משובח. רציתי לדעת איפה אני יכולה למצוא חנות עם תה טוב (ובזול) באיזור ירושלים. תודה!"

אם את מחפשת תה שהוא לא ויסוצקי או ליפטון, אלא חליטות ממותגים פחות ידועים אך כביכול יותר איכותיים, יש לי שתי תשובות בשבילך - Ocha וסרמוני. המבחר של אוצ'ה כולל מגוון טעמים אקזוטיים כמו חליטת פירות אננס לימונית, תה בטעם גויאבה צ'ילי, צ'אי אפריקאי עם ציפורן, קינמון, וזרעי אניס, ועוד מגוון טעמים שלא הייתי נוגעת בהם גם אם חיי היו תלויים בזה.

אבל אם הידיד שלך (ידיד, אלק) בקטע של תה משובח - זה הכיוון. יש רק בעיה אחת - התה הזה לא זול בעליל. באתר קופישופ מוכרים אותו ב- 33 שקלים לחליטה של 75 גרם. לא נורא, בהתחשב בעובדה שבבית הקפה ליד הבית שלי מוכרים כוס תה של אוצ'ה ב- 17 שקלים. אם באיזור ירושלים עסקינן, תוכלי למצוא את התה הזה בבית התה של גיטה, רח' חבצלת 5, ליד רח' יפו. את מוזמנת גם להרים טלפון לחברה עצמה ולשאול אותם לאלו חנויות הם משווקים באיזור מגורייך (טלפון: 03-5257281)

גם התה של סרמוני מתובל בצמחים, פירות ודגש מיוחד על תבלינים. גם האריזה שלו מאוד יפה, ואולי אפילו יותר מתאימה למתנה מאשר התה של אוצ'ה - אבל זו כבר החלטה שלך. את התה של סרמוני משיגים בבתי קפה כמו מקס ברנר, שוקוליטריות ומעדניות בוטיק. המחיר? לא יותר גרוע - כ- 44 שקלים ל- 20 שקיקים, אבל זה מגיע בגדלים שונים, ובמקרה הכי גרוע, תוכלי להרכיב אריזת מתנה ב- 150 שקלים מסוגים שונים של אוצ'ה וסרמוני, וזה נשמע לי מחיר סביר לגמרי למתנה.

פינת השאלה הפתוחה

עוד מכת נוסטלגיה נפלה עלינו, והפעם, אני מודה - נותרתי ללא תשובה. אולי אתם תוכלו לעזור, אם לא תשקעו בזיכרונות נוסטלגים:

"פעם הוא היה בכל בית, במנות הקרביות של צה"ל, איפה לא? מאיר אריאל שר עליו, ב"לילה שקט עובר על כוחותינו בסואץ". כן, נכון, חלפו כבר שנים. ובכל השנים הללו -אני מפנטז ומחפש – וכלום, נאדה, אין!!! איפה הוא – לפתן פלחי אשכוליות? אם אכן תמצאו – תצאו ענקים! שמוליק".

איך צפוי ששאלה כזו תגיע מכיוונו של בחור בשם שמוליק, הא? האמת היא שמעולם לא נתקלתי בלפתן הזה, ולכן גם אם פחית כזו תיפול לי על הראש, אני לא ממש אדע במה מדובר (בעיקר בגלל שאהיה מעולפת מהחבטה). מי שמכיר, נתקל ויודע - נא לשרשר בתגובות את התשובה.

מחפשים בנרות?

אם גם אתם רוצים שנצא לחפש עבורכם המלצה כלשהיא או פריט מהסוג שאין לכם מושג איפה למצוא אותו - שלחו תיאור מפורט עד כמה שניתן למייל: mymoney@nana.co.il