יהונתן כהן-ליטאנט נבחר למתכנן מחוז צפון

כהן-ליטאנט ששימש עד כה כאדריכל מחוז תל אביב ייכנס לתפקידו בחודשי יוני הקרוב ויחליף את אלכס שפול שפורש לגמלאות לאחר 25 שנים

מינוי חדש במינהל התכנון – יהונת כהן-ליטאנט נבחר למתכנן מחוז צפון לאחר מכרז שנערך על ידי ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה. כהן-ליטאנט ייכנס לתפקידו בחודשי יוני הקרוב ויחליף את אלכס שפול שפורש לגמלאות לאחר 25 שנים.
כהן-ליטאנט, בן 41, שימש עד עתה כאדריכל מחוז תל אביב ומילא בין השאר שורה של תפקידים בהם ניהול ותכנון פרויקטים ציבוריים בניו יורק וכמנהל תכנון ואדריכל ראשי בחברת נדל"ן בינלאומית בגיאורגיה. כהן-ליטאנט בעל תואר ראשון באדריכלות ותואר שני בתכנון ערים מאוניברסיטת City College of New York.
במסגרת תפקידו יהיה אחראי בין היתר על התוויה וקידום התכנון ופיתוח המחוזי תוך התחשבות במגוון צורות ההתיישבות והמגזרים בתחומו.
מחוז צופן הינו השני בשטחו בארץ וחולש על שטח של כ-4,600 דונם ובתחומו 94 רשויות מקומיות. לכהן-ליטאנט ניצבים אתגרים רבים וביניהם תכנון ופיתוח מושכל של המחוז, קידוום מדיניות הממשלה בתחום פיתוח יישובי המיעוטים, הרחבה וחיזוק היישובים העירוניים ושמירה וטיפוח ערכי הטבע ושטחי חקלאות.
בינת שוורץ, מנהלת מינהל התכנון התייחסה למינויו של כהן ליטאנט. "מחוז צפון הינו מחוז מעניין ומיוחד בעל פוטנציאל פיתוח גדול בצד אתגרים ומורכבויות לא פשוטים. אני בטוחה שיהונתן, בניסיונו וכישוריו יוביל ויקדם את המחוז ויפעל לחיזוק יישובי המגזר, לפיתוח הערים ולחיזוק בסיס כלכלי אזורי", אמרה.