דיווח בלבנון: ישראל תקפה מוצב חיזבאללה - הארגון השיעי מכחיש

רשת "אל-ערביה" דיווחה על הדי פיצוצים שנשמעו בבעלבכ, סמוך לגבול סוריה-לבנון כתוצאה מתקיפה ישראלית. כעבור זמן מה, ארגון הטרור הכחיש את התקיפה

מסוקי צבא לבנון
מסוקי צבא לבנון | צילום: רויטרס

מתיחות בצפון: רשת "אל-ערביה" דיווחה הערב (ראשון) על הדי פיצוצים בעיירה בעלבכ, סמוך לגבול סוריה-לבנון. זאת בשל תקיפת מוצב חיזבאללה על ידי ישראל. בהמשך, בעקבות הדיווח, הכחישו בארגון השיעי את התקיפה.

 

מוקדם יותר החודש, בריטניה וסעודיה פרסמו הצהרה משותפת, בה נמסר כי הוחלט שהמדינות יעבדו ביחד על מנת להחליש את ארגון חיזבאללה. מההצהרה המשותפת של המדינות עולה כי הן סיכמו לעבוד ביחד על מנת לתמוך בממשלה הלבנונית ולפרק את חיזבאללה מנשקו. "מדובר בארגון שמערער את היציבות באזור", נמסר בהצהרה.

בהצהרה אף ניתנה התייחסות לתהליך המדיני במזרח התיכון. "אנחנו מחויבות לפתרון שתי המדינות, שמבוסס על יוזמת השלום הערבית וההחלטות הרלוונטיות של האומות המאוחדות", נמסר. בתוך כך, השתיים אף סיכמו כי "יש לעצור את הסיוע האיראני למיליציות שמאיימות על סעודיה ולגרום לנסיגת פעילי חיזבאללה וחיילים איראנים מתימן".

 

בחודש שעבר, שר הבינוי וחבר הקבינט המדיני בטחוני, יואב גלנט, התייחס למתיחות בתכנית "המטה המרכזי": "אם חיזבאללה ישגו ויפעלו מולנו - לבנון תחזור לתקופת האבן", הבטיח, "על כל המשתמע מכך". "האיראנים שוטפים את המזרח התיכון", הוסיף עוד גלנט, "לקחו את דרום לבנון באמצעות חיזבאללה, ומתחת לכנפיים רוסיות מנסים להשתלט על סוריה. התהליך שבו סוריה הופכת לחזית הוא מסוכן ואנחנו לא נשלים איתו, יש לנו קווים ברורים".

 

גלנט התייחס גם להתחממות בעזה, אחרי ירי הרקטות בשתי היממות האחרונות לעבר יישובי העוטף, ופעילות חיל האוויר ברצועה שבאה בתגובה. "אין לנו אינטרס להיכנס לסבב לחימה, ולמרבה הפלא גם לחמאס", אמר, "אני מקווה שהם ינקטו בצעדים המתאימים".

 

בחודש ינואר, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי מטוסים ישראליים הפגיזו מחסני נשק של חיזבאללה, הנמצאים בשדה התעופה אלמזה, בסמוך לבירה הסורית דמשק. על פי המקורות, נשק של חיזבאללה שאוחסן במקום נפגע מהתקיפה הישראלית. על פי פרסומים זרים, היעד המדובר כבר הותקף בעבר על ידי ישראל.