יוסגר לספרד? נשיא קטלוניה הגולה נעצר בגבול דנמרק-גרמניה

קרלס פוג'דימון, שמצא מקלט בבלגיה, נתפס ע"י הרשויות בגרמניה. אנשי ביון ספרדים עקבו אחריו, לאחר שהמדינה הוציאה נגדו צו מעצר. אם יישפט בספרד הוא צפוי לרצות 30 שנה

נשיא קטלוניה, קרלס פוג'דמון
נשיא קטלוניה, קרלס פוג'דמון | צילום: רויטרס

הנשיא הגולה של חבל קטלוניה בספרד, קרלס פוג'דמון, נעצר היום (ראשון) על ידי הרשויות בגרמניה, כשניסה לחצות את הגבול לתוך המדינה מכיוון דנמרק.

 

פוג'דמון מצא מקלט בבלגיה לאחר שנמלט לפני ארבעה חודשים מספרד בעקבות משאל העם לעצמאות החבל, שהוכרז כבלתי חוקי. בשל כך, ספרד הוציאה נגדו צו מעצר אירופי. הוא עבר לפני כמה ימים לפינלנד, ואז ניסה לשוב לבלגיה משום שספרד ביקש מהמדינה להתחיל הליך הסגרה נגדו. בדרך חזרה כאמור נעצר בגרמניה.לפי מגזין "פוקוס" הגרמני, סוכני מודיעין ספרדים עקבו אחריו כשעשה את דרכו מפינלנד לגרמניה, וביקשו מהרשויות לעצור אותו. מעצר המנהיג הקטלאני עלול לערער עוד יותר את המשבר בין החבל הקטלני לשלטון המרכזי במדריד, שהחל כשהמחוז הכריז מבחינה סמלית על עצמאות מספרד.

 

נשיא קטלוניה הגולה הואשם על ידי השלטונות בספרד במרידה בשלטון. עדיין לא ברור אם יוסגר לספרד, אך אם אכן יישפט במולדתו הוא עלול להישלח ל-30 שנות מאסר בכלא באשמת המרדה. בתוך כך, המוני קטלאנים כבר יצאו בסוף השבוע האחרון לרחובות, במחאה על כוונת הרשויות בספרד לעצור 25 ממנהיגי השלטון המקומי.