השבוי האמריקני האחרון של דאע"ש: צעירה בת 26

הארגון הסוני הקיצוני פרסם אתמול סרטון בו נראית ההוצאה להורג של פיטר קסיג בן ה-26 והודיע כי בידיו שבוי נוסף, שאת זהותו לא חשף. גורמים אמריקנים סיפרו לאתר "דיילי ביסט" כי מדובר בצעירה אמריקנית שבני משפחתה אינם מעוניינים לחשוף את זהותה. הגורמים סיפרו כי כמו קסיג גם השבויה האמריקנית הגיעה לסוריה על מנת לסייע לאזרחים שנפגעו בלחימה

השבוי האמריקני פיטר אדוארד קאסיג בידי דאעש
השבוי האמריקני פיטר אדוארד קאסיג בידי דאעש | צילום: צילום מסך

צעירה בת 26 היא השבוי האמריקני האחרון שבידי דאע"ש. ארגון דאע"ש המשיך אתמול במסורת המחרידה שלו ופרסם סרטון הוצאה להורג של האמריקני פיטר קסיג. היום (שני) סיפרו גורמים כי השבוי האמריקני האחרון שנותר בידי הארגון היא צעירה בת 26.

 

בסוף סרטון ההוצאה להורג של קסיג הציגו לוחמי דאע"ש שבויים נוספים ובהם גם השבויה האמריקנית שנראתה מכוסה. בניגוד לפעמים קודמות, אנשי הארגון הקיצוני לא חשפו את זהותה ומוצאה ורק איימו להוציא גם אותה להורג.

 

גורמים אמריקניים סיפרו לאתר "דיילי ביסט" כי בני משפחתה של הצעירה ביקשו שלא לחשוף את זהותה. עוד סיפרו הגורמים כי בדומה לקסיג, גם אותה צעירה הגיעה לסוריה על מנת לסייע לאזרחים שנפגעו בלחימה. היא נפלה בשבי באוגוסט 201, יחד עם עוד מתנדבים בארגוני סיוע שעל פי ההערכות שוחררו על ידי הארגון.

החשש בקרב גורמים רשמיים בארצות הברית ובקרב בני משפחתה של הצעירה הוא שפרסום זהותה רק יגדיל את האיום על חייה. במקביל, שר הפנים הצרפתי אמר כי בסרטון שפרסם הארגון הסוני אתמול נראה אזרח צרפתי בן 22.

 

לדברי השר, ברנרד קאזנואב, שירותי המודיעין הצרפתי בחנו את הסרטון והצליחו לזהות את אחד מלוחמי הארגון בתור צעיר צרפתי בן 22 שבחודש אוגוסט 2013 יצא לסוריה והצטרף לשורות הארגון. עוד אמר שר הפנים הצרפתי כי בטרם עזב לסוריה הוא תושאל על ידי מערכת הביטחון.