אפקט דאע"ש: מורים בבריטניה הונחו לדווח על "תלמידים קיצוניים"

משטרה בדרום בריטניה שלחה מכתבים לכ-230 בתי ספר ובו הנחייה לדווח על כל תלמיד או תלמידה שמגלים סממנים קיצוניים. "אם יש לך חשש לגבי תלמידים כלשהם בכך שהם עשויים להשתכנע להצטרף ללחימה בסוריה או עיראק אנא פנו לשוטרים", נאמר במכתב ששלחה המשטרה במחוז בו קיים אחוז גבוה יחסית של אוכלוסיית מהגרים

לוחם דאעש על מטוס מיג של צבא סוריה שנתפס בידי הארגון
לוחם דאעש על מטוס מיג של צבא סוריה שנתפס בידי הארגון | צילום: חדשות 10 - צילום מסך
לוחם ארגון דאעש בעיר ראקה שבסוריה
לוחם ארגון דאעש בעיר ראקה שבסוריה | צילום: רויטרס

המלחמה בדאע"ש נכנסת גם לבתי הספר בבריטניה. מורים בדרום בריטניה הונחו לדווח למשטרה המקומית על כל תלמיד או תלמידה שמגלים סממנים קיצוניים ועשויים להצטרף לשורות ארגון דאע"ש בסוריה או בעיראק.

 

שתי מועצות מחוזיות בדרום מזרח בריטניה שלחו מכתבים למורים בכ-230 בתי ספר ובהם ההנחיה לדווח על כל תלמיד שמתנהל בצורה חשודה. "אם יש לכם חשדות בנוגע לתלמידים ששוכנעו להצטרף ללחימה בסוריה ועיראק או שעשויים לבצע פעולות טרור כאן, אנא פנו למשטרה", לשון המכתב שקיבלו המורים.

 

עוד נאמר בהודעה כי גם בלונדון הוצאה הוראה דומה למוסדות החינוך השונים. המחוזות בדרום מזרח בריטניה נחשבים לבעלי אחוז גבוה של אוכלוסיית מהגרים ולכן סומנו על ידי הרשויות הבריטיות שמוקד ממנו עשויות לצאת פעולות טרור.

בנוסף, במועצה המחוזית של מחוז בירמינגהאמשייר החליטו להעביר לעובדים, ובכללם גם למורים, שתי סדנאות שיכשירו אותם לזהות סימנים מחשידים. על פי המודיעין הבריטי ישנם כשמונה אזרחים בריטים מאותו אזור שהצטרפו ללחימה של דאע"ש בסוריה.