הייגל: "כוחות מיוחדים נשלחו לעיראק להאיץ הכשרת לוחמים עיראקים"

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל אמר כי הפנטגון מתכוון להגביר את הפעולות להכשרת כוחות עיראקים ללחימה בארגון המדינה האסלאמית. לדבריו, כוחות אמריקנים מיוחדים הגיעו בימים האחרונים למחוז אנאבר בעיראק על מנת להתחיל בהכשרה של לוחמים עיראקים. מנהיג המורדים הכורדים: "לדאע"ש יש 200 אלף לוחמים, פי 6 יותר מההערכה של ה-CIA"

לוחמי דאע"ש בסוריה
לוחמי דאע"ש בסוריה | צילום: רויטרס

ארצות הברית מגבירה את הפעולות להכשרת לוחמים נגד דאע"ש. שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל אמר הלילה (שני) כי ארצות הברית שלחה כוחות מיוחדים לעיראק על מנת להאיץ את הליך האימונים ללוחמים עיראקים שנאבקים באנשי ארגון דאע"ש.

 

בביקור בבסיס הצבא האמריקני בקליפורניה, אמר הייגל כי הפנטגון מתכוון להאיץ את הליך הכשרת הלוחמים העיראקים. לדבריו, כוחות אמריקנים מיוחדים נמצאים כעת במחוז אנאבר בעיראק והגבירו את מאמצי ההכשרה והאימונים של הלוחמים העיראקים.

 

דובר הפנטגון הרחיב ואמר כי קרוב ל-50 חיילים אמריקנים נמצאים בבסיס חיל האוויר העיראקי ועובדים שם על מנת לייסד תכנית אימונים נרחבת. מדובר בבסיס ששימש את הצבא האמריקני מ-2011 עד 2013. דבריו של הייגל מגיעים על רקע החלטתו של הנשיא אובמה לאשר שליחת 1,500 חיילים אמריקנים לעיראק, כדי להגביר את הסיוע לכוחות הנאבקים בארגון הסוני הקיצוני.

"אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים על מנת להאיץ את ההכשרה שניתנת לכוחות העיראקים שנלחמים באנשי מדינה האסלאמית", אמר הייגל לכלי התקשורת במהלך הביקור. כמו כן, דובר הפנטגון הוסיף כי כמה עשרות מדינות נוספות הביעו נכונות לסייע בהליך הכשרת הלוחמים העיראקים.

 

במקביל, מנהיג הלוחמים הכורדים שנאבקים אף הם בדאע"ש, אמר כי ההערכה של ה-CIA לגבי כמות הלוחמים של הארגון הקיצונים היא מוטעית. לדבריו, דאע"ש מחזיק ברשותו 200 אלף לוחמים, פי שש מההערכה של ארגון הביון האמריקני.

 

עוד אמר המנהיג הכורדי כי בשטח שנמצא כעת בשליטת הארגון ישנם כעשרה עד 12 מיליון בני אדם מתוכם הוא ממשיך לגייס לוחמים כל העת. "מדובר במדינה עם צבא ועם בסיס אידיאולוגי. כולם אצלם חייבים ללמוד להילחם. זו שטיפת מוח", הסביר פואד חוסיין, מפקד הכוחות הכורדים בעיראק.