פלאפון טעתה, פלאפון תפצה

ספקית הסלולר תפצה אדם שלא קיבל את הידיעה על מותה של אמו בעת ששהה בחו"ל, בגלל התרשלות החברה. מקדונלד'ס תפצה אדם שקנה בתלושי קניה ולא קיבל עודף. פינת הצרכנות

פלאפון תפצה לקוח שלא קיבל את ההודעה בדבר מותה של אימו עקב התרשלות החברה: טרם נסיעתו של הלקוח לארה"ב הוא בדק עם חברת פלאפון האם הטלפון שלו יעבוד בחו"ל, ונודע לו שהדבר אפשרי. ליתר בטחון הוא ניגש לאחת מחנויות הרשת על מנת לבדוק את העניין, ושם צרבו לו את התוכנה הנדרשת לשימוש במכשיר בחו"ל.

להפתעתו, עם הגיעו לפלורידה התברר כי המכשיר לא עובד, למרות המובטח. יתרה מכך, בעת שהייתו בארה"ב נפטרה אמו של הלקוח בישראל והידיעה על כך לא הגיעה אליו. הלקוח הפסיד את ההלוויה ונאלץ לשבת חלק מהשבעה בחו"ל. הלקוח תבע את פלאפון והשופטת קבעה כי החברה התרשלה וכי מגיע לו פיצוי. השופטת פסקה את הפיצוי המקסימלי האפשרי בבית משפט לתביעות קטנות – 17,800 שקלים.

מקדולנד'ס "תגדיל" ב-500 שקלים

אדם שקנה בתלושי מזון במקדולנדס לא קיבל עודף למרות שקנה בשווי נמוך מערך התלוש. בית המשפט פסק לזכותו פיצוי של 500 שקלים. השופטת אמרה כי מקדולנד'ס חייבת להציב שלט ברור לעין המסביר את מדיניות היעדר העודף בנוגע לתלושים, וכי אם היתה עושה כן אפשר כי הפיצוי היה נחסך ממנה.

נחיתה לא נעימה

זוג מבוגר שנסע לאיטליה במסגרת טיול מאורגן ביקשו להישאר במילאנו יומיים נוספים. מארגן הקבוצה בדק אם הדבר אפשרי מול סוכנות הנסיעות ונאמר לו שכן. כשהגיעו השניים לשדה התעופה יומיים לאחר מכן למועד הטיסה שנקבע להם, הם גילו להפתעתם כי אין עבורם טיסה ממילאנו אלא רק מוורונה, מרחק שעתיים נסיעה. הם נאלצו לרכוש כרטיסים חדשים ופוצו ב-80% מערך הכרטיס בלבד, משום שלא אישרו את הכרטיס. השופט קבע כי אם היו מאשרים את הטיסה הם ככל הנראה היו מגלים את הטעות וחוסכים את עגמת הנפש.