אלשיך בדיון על מכירת אגרקסקו: "שום דבר בתיק הזה לא מתנהל כמו שצריך"

"איש מהמעורבים לא מתנהל כפי שמצופה מאנשים בעלי אינטרס חיובי"; הצעת רכישה נוספת הוגשה ע"י חברה בבעלות מגדלי פרחים ישראלים, בסכום של 17 מיליון שקל

הליך מכירת חברת אגרקסקו, שנכנסה לפירוק לפני כחודש, ממשיך לעורר סערה בבית המשפט. בדיון שנערך היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב הציג בא כוח אגרקסקו, עו"ד עמית לדרמן, הצעה חדשה שנמסרה לו לרכישת אגרקסקו. המציעים החדשים שמעוניינים לרכוש את אגרקסקו היא חברה בבעלות מגדלי פרחים ישראלים שחברו לאהרון פורב, ישראלי לשעבר שמתגורר בארה"ב. חברה זו מתמודדת כעת מול הצעה של קבוצה בראשות גדעון ביקל, שהציעה בעבר את ההצעה האטרקטיבית ביותר לרכישת אגרקסקו.

לפי המידע שהציג לדרמן בדיון, שתי החברות המתחרות הציעו לרכוש את אגרקסקו על בסיס תשלום קבוע בסכום שנע בין 16-17 מיליון שקל וכן מרכיב נוסף שתלוי במחזורי מכירות עתידיים של אגרקסקו. הסכום המקסימאלי שישולם ומותנה במחזור המכירות מוערך בשלב זה בכ-40-42 מיליון שקל. לדרמן ציין כי סכומים אלו אינם כוללים גביית חובות שנעשתה לטובת המפרקים, ונכסי נדל"ן שנמכרים בנפרד.

ביקל הציע לשלם סכום קבוע של 16,1 מיליון שקל, שאינו כולל את כלי הרכב של החברה, שמוערכים על ידי מפרק אגרקסקו בסך של 2-2,5 מיליון שקל.

הצעת מגדלי הפרחים ופורב נוקבת בסכום קבוע של 17 מיליון שקל, כולל כל הציוד של החברה וכלי הרכב.

המפרק הודיע בדיון כי בשלב זה הוא מתקשה לומר איזו הצעה טובה יותר. עובדי החברה תמכו בהצעת הרכישה של מגדלי הפרחים, בעוד בנק לאומי תומך בהצעה של ביקל. נציגות כונס הנכסים הרשמי והפרקליטות ביקשו כי בית המשפט יורה למציעים שמעוניינים לרכוש את אגרקסקו לשפר את הצעותיהם. השופטת אלשיך אף היא התקשתה לקבוע איזו הצעה עדיפה.

"קשה לי להחליט, אולם נראה לי כי זהו לא רק אחד התיקים היותר קשים אלא גם היותר מוזרים, בדרך התנהלותו מאז 'לידתו' ועד ימינו אלה", אמרה אלשיך במסגרת הדיון. "אומר אולי בלשון קצת עממית - שום דבר בתיק זה לא מתנהל כמו שצריך".

השופטת מתחה ביקורת על כל הצדדים בתיק, וציינה כי "איש מהמעורבים לא מתנהל ולא מתנהג כפי שמצופה שיעשו או שיפעלו אנשים שיש להם אינטרס חיובי, ולא אוסיף. הדברים נראים בעיני קצת, ואני מאוד נזהרת בלשוני, כמלחמת הכל בכל. לעיתים דומים הדברים כאילו מדובר במשפט שלמה. לאיש לא איכפת מה יקרה לילד אלא אך עניינו האישי, ולצורך כך הוא מוכן להקריב הכל". אלשיך הורתה למציעים להגיש הצעות משופרות ומתוקנות עד ליום שני הבא וקבעה דיון נוסף בשבוע הבא.

חובותיה של אגרקסקו ערב פירוקה עמדו על כ-174 מיליון יורו. לפני כחודש הוכרז על פירוקה לאחר כחודשיים שבהן התנהלה תחת צו שהקפיא את ההליכים המשפטיים נגדה. פירוק החברה הוביל למכירת נכסיה, שכוללים נכסי נדל"ן המוערכים בעשרה מיליון יורו, ויתרות מזומנים מפעולות שבוצעו בעבר, המוערכות ב-30 מיליון יורו.