המועמדת המובילה לרכישת אגרקסקו: קבוצה בראשות עופר גלבוע - מבעלי חברת ק.א.ל תעופה

באחרונה התנהלו בין הנאמן שמונה לחברה, עו"ד שלמה נס, לבנקים ולנציגי העובדים דיונים אינטנסיביים לבחירת הצעת הרכישה שתובא לאישור בית המשפט

בשבועות הקרובים צפויה חברת אגרקסקו החדשה לעבור לידיו של רוכש חדש. באחרונה התנהלו בין הנאמן שמונה לחברה, עו"ד שלמה נס, לבנקים ולנציגי העובדים דיונים אינטנסיביים שעניינם בחירת הצעת הרכישה שתובא לאישור בית המשפט.

ל-TheMarker נודע כי נס בוחן כעת שלוש הצעות לרכישת החברה. ההצעה שנחשבת לבעלת הסיכוי הגבוה ביותר היא של קבוצת משקיעים בראשות עופר גלבוע, מבעלי חברת ק.א.ל תעופה, חברת שילוח המטענים הישראלית. כפי הנראה, סכום ההצעה הוא של כמה עשרות מיליוני שקלים. ק.א.ל תעופה עוסקת, בדומה לאגרקסקו, ביצוא תוצרת חקלאית לחו"ל, וברשותה מטוסי מטען המשמשים לשינוע תוצרת חקלאית. ב-2010 החזיקה החברה בנתח שוק של 36% מענף הטסת המטענים.

כמו כן התקבלו הצעות לרכישת החברה מקבוצת משקיעים בראשות גדעון ביקל, מראשי מגדלי הפרחים, ומאיש עסקים אמריקאי בשם אהרון פרום, בעל חברת שינוע חקלאי בארה"ב. גובה ההצעות המסתמן לא יאפשר לאגרקסקו להחזיר למחזיקי האג"ח ולנושים לא מבוטחים אחרים את חובות החברה כלפיהם.

נס צפוי לבקש משופטת בית המשפט המחוזי, ורדה אלשיך, את אישורה למכור את החברה כעסק חי, במטרה למכור את החברה בתוך שבוע. רכישת החברה, לפי הצפי, תאפשר ליותר ממאה מעובדי אגרקסקו לשמור על מקום עבודתם.

בקשתו של נס צריכה לעבור את אישורם של נציגי העובדים, הבנקים וכונס הנכסים הרשמי, כאשר בית המשפט הוא שיכריע בנוגע להצעה העדיפה. ביום חמישי שלח נס לעובדים ולמגדלים עדכון בנוגע למכירה, לפיו, "בימים הקרובים נבקש מבית המשפט לאשר את מכירת החברה, ואנו מאמינים כי בית המשפט ייתן אישור למהלך זה. כמובן שהמכירה תיעשה בשיתוף ועד העובדים, לצורך הירתמות ושיתוף פעולה מול הרוכש במסגרת אגרקסקו החדשה. צעד זה מתווסף לחתימת הסכם קיבוצי חדש בתקופת ההקפאה, המבטיח תנאים משופרים לכלל העובדים. זהו הישג חסר תקדים בהליכים מסוג זה והוא הושג הודות למאמץ משותף שלנו, של ועד העובדים ונציגיו".

חובותיה של אגרקסקו נאמדים כיום ב-174 מיליון יורו. לפני כשבוע הוכרז על פירוקה לאחר כחודשיים שבהן התנהלה תחת צו שהקפיא את ההליכים המשפטיים נגדה. פירוק החברה הוביל למכירת נכסיה, שכוללים נכסי נדל"ן המוערכים בעשרה מיליון יורו, ויתרות מזומנים מפעולות שבוצעו בעבר, המוערכות ב-29.9 מיליון יורו.

משלמה נס נמסר: "הוגשו כמה הצעות שנבחנות על ידינו, אליהן נתייחס בבקשה לבית המשפט".