רגע לפני ש"שנות ה-90" חוזרת: בואו להיזכר ברגעים הגדולים של העונה הראשונה

רגע לפני עליית העונה החדשה "שנות ה-90" (הערב ברשת 13) חזרנו לעלילה של העונה הקודמת וסיכמנו לכם את כל הרגעים הגדולים של העונה: ממערכת היחסים של שלום ובקי, דרך היציאה מהארון של מורדי - ועד המהפך של ממוקה וחלבי

זמן צפייה: 01:00

הערב (7.1) תעלה לאוויר העונה השנייה של הסדרה המצליחה "שנות ה-90". רגע לפני שזה קורה חשבנו שזה זמן מעולה להיזכר באירועים המרכזיים של העונה הקודמת. אנחנו כמובן ממליצים לכם להפסיק לקרוא את הכתבה עכשיו וללכת לעשות בינג', אבל אם אין לכם זמן אנחנו כאן כדי לעזור.

העונה נפתחה בשנת 1993, השנה בה שלום אסייג פרץ לתודעה. בתחילת העונה אנחנו פוגשים את שלום כשהוא מנהל צוות בידור באילת, שם הוא מכיר את בקי, שהגיעה לישראל מאנגליה. השניים, שהופכים לזוג, מגלים שבקי נכנסה להיריון לא מתוכנן. כשפרוספר וליליאן מגלים הם מבהירים להם שאין מנוס מחתונה, למורת רוחה של בקי.

לכתבות נוספות:

כיאה למשפחת אסייג הם לא מפספסים אף אירוע בדרך לחתונה המיוחלת: זה התחיל בהדרכת הכלה ובמקווה לבקי, המשיך בחינה המסורתית, התקדם לעבר החתונה החגיגית והסתיים בשבת חתן. כמובן שגם משפחתה של בקי הגיעה לישראל כדי להשתתף באירוע, מה שגרם לפערים בין המשפחה הבריטית המנומסת למשפחה המרוקאית מטירת הכרמל לצוף מעל פני השטח.

הרגע הגדול: החתונה של שלום ובקי
הרגע הגדול: החתונה של שלום ובקי | צילום: "שנות ה-90"

לאחר החתונה, לבקי קשה עם העובדה שהיא בבית עם התינוק והקריירה שלה בתור רקדנית נעצרת. בתום תקופה של מריבות שלום ובקי מחליטים להתגרש ולגדל את הילד במשמורת משותפת. במקביל לטלטלות בחייו האישיים, בכל מה שקשור לקריירה המקצועית שלו שלום חווה הצלחה גדולה. הוא מתחיל להופיע במועדון הקאמל קומדי קלאב, מה שמוביל לכך שמרגול מגיעה לחפש בדרן לתכנית ומתאהבת בשלום. העונה מסתיימת בכך ששלום מופיע בערוץ 22 החדש בהופעת בכורה בתכנית של מרגול.

פרוספר, שהחל לעבוד בתור צבעי בשייטת, מקבל הצעה להתמודד לראשות המועצה הדתית ויוצא למסע לכיבוש המועצה. הדרך של פרוספר רצופת מכשולים: על התפקיד של פרוספר מאיימת העובדה שלשלום עומד להיוולד ילד והחתונה שלו בספק. בסופו של דבר פרוספר מקבל את התפקיד המיוחל, ומבין שהעבודה הזאת תלויה בעיקר בפוליטיקה: הוא מגיע לחיכוכים גדולים עם תושבי השכונה ומחליט לוותר על ראשות המועצה ולחזור להיות צבעי בשייטת.

אילנה וגידי עברו לגור סוף סוף בדירה משלהם, בזכות העובדה שגידי מתפרנס כראוי ומחזיק עבודה מסודרת: הוא שוכר את המכולת של ממוקה, שיחד עם ויטלי הופכים לבעלים של אולם אירועים בעיר. ממוקה מתאהב במצב החדש ומגדיר את עצמו כ"ביזניצמן" מצליח, שמוציא כסף בלי הכרה, ותמיד הולך עם חליפה ועניבה. אבל, חוסר הניסיון שלו (ושל ויטאלי) בניהול ותפעול אולם גורם להם להסתבכויות בלתי פוסקות.

שנות ה-90
ממוקה וויטלי | צילום: רשת 13

גם בגזרה של מורדי תחילת העשור סוערת למדי. הוא למד עיצוב אופנה בעזרת החסכונות של רבי מאיר ופתח בוטיק בגדים מצליח במרכז של טירה. במקביל להצלחתו, מורדי עובר טלטלות רגשיות אשר קשורות לזהותו המינית. הרגע שבו הוא מחליט לצאת מהארון מול אבא שלו הפכה לאחד הרגעים המטלטלים של העונה. רבי מאיר מסרב לקבל את בנו ומנדה אותו, אך, בסופו של דבר העניינים נפתרים בתיווכם של פרוספר וליליאן.

רגע האמת של מורדי
רגע האמת של מורדי | צילום: "שנות ה-90"

ומה עם יתר גיבורי השכונה? מרסל עבר תאונה קשה כשניסה לחסוך בטכנאי, עלה לטפל בדוד שמש ונפל מהגג. כעת הוא מתנייד על כיסא גלגלים, אך ממשיך לנהל ביד רמה את המספרה. אימת השכונה, שוקי חלבי, חוזר למוטב. הוא הופך לאדם אחר, מחליט ללמוד עבודה סוציאלית ולהעביר הרצאות לבני נוער על הפשע הלא משתלם.

זהו! עד כאן הריקאפ שלנו. לא יודעים מה איתכם, אנחנו כבר לא יכולים לחכות ליום ראשון.