תם עידן מרקל: הסוציאל דמוקרט אולף שולץ מונה לקנצלר החדש של גרמניה

16 שנות כהונתה של מרקל כקנצלרית גרמניה הגיעו היום לקיצם, לאחר שמשרד המשפטים במדינה אישר את מינויו של שולץ לעמוד בראשה של הכלכלה הגדולה באירופה. בהמשך יושבע שולץ בטקס רשמי

Spd Candidate For Chancellor Olaf Scholz Delivers Statement In Berlin
אולף שולץ | צילום: רויטרס

לאחר 16 שנות כהונה: אולף שולץ החליף היום (רביעי) באופן רשמי את מקומה של אנגלה מרקל בתפקיד הקנצלר החדש של גרמניה. שולץ, שנבחר על ידי הפרלמנט הגרמני ומשמש כראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, הרכיב את ממשלתו לצד המפלגה השלישית בגודלה בגרמניה, שנקראת "הירוקים", ומפלגת המרכז הליברלית.

העברת השלטון הנוכחית הביאה בכך לסיומה של הקריירה הפוליטית בת 31 השנה של אנגלה מרקל, האישה הראשונה בהיסטוריה של גרמניה ששימשה בתפקיד הקנצלר. שולץ בן ה-63 הינו בעל ניסיון של שנים בתור שר האוצר וראש עיריית המבורג. לאחר שהפרלמנט הגרמני הביע בו תמיכה של 395 קולות, מול 303 מתנגדים, הוא צפוי להיפגש היום עם הנשיא פרנק-ואלטר שטיינמאייר, ולחזור מאוחר יותר על מנת להישבע לתפקידו כקנצלר.

אנגלה מרקל
אנגלה מרקל | צילום: רויטרס

שולץ גדל בעיר המבורג, הוא בוגר משפטים וכיהן כראש עיריית המבורג בין השנים 2018-2011, והוא מייצג את הצד השמרני של המפלגה הסוציאל דמוקרטית. אשתו, בריטה ארנסט, מכהנת כשרת החינוך של המדינה הפדרלית ברנדנבורג. בין היוזמות המשמעותיות שיזם - העלאת שכר המינימום בגרמניה מ-9.60 יורו ל-12 יורו.

בסוף שנת 2019, בריאיון שהעניק שולץ, המועמד הסוציאל דמוקרטי העביר ביקורת על הקואליציה המורחבת עם מפלגת השמרנים וטען כי בזמנו לא היה אפשרי להקים ממשלה אחרת לאחר הבחירות: "כולם יודעים שזו קואליציה לא קלה וכולם יודעים מן הסתם כי לא תהיה המשכיות לממשלה הקיימת".