ישראל נרתמת למאבק בהתחממות כדור הארץ: 6 ערים הוחשכו בהדרגה

בחדר המצב של חברת חשמל התכוננו ל"שעת כדור הארץ" במשך היום כולו, ובשעה 20:00 החל כיבוי אורות מדורג בערים שונות בארץ • תחילה כובו האורות בת"א ואחריה גם בירושלים, חיפה, באר שבע, דימונה וכפר סבא • גם אזרחים פרטיים תרמו למאמץ להצלת כדור הארץ והחשיכו את הבתים • צפו בתמונות

(4:03 דקות)

ישראל הצטרפה הערב (חמישי) למאמץ הסביבתי העולמי. החל מהשעה 20:00 מסעדות, בתי קפה, מגדלי משרדים, בעלי עסקים, ערים שלמות וגם תושבים פרטיים כיבו את האור - הכל כחלק משעת כדור הארץ הנערכת בישראל זו השנה השנייה.

ראשונה הוחשכה תל אביב בשעה 20:00 ועשר דקות לאחר מכן כובו האורות בבירה ירושלים. חיפה עברה לשחור בשעה 20:20, בירת הדרום באר שבע היתה הבאה בתור להוריד את השלטר, דימונה ישבה בחושך החל מהשעה 20:30 ובכפר סבא חברו לחגיגה עשר דקות אחר כך.

מדריך nana10: כל האירועים והפעילויות של "יום כדור הארץ" »
"יום כדור הארץ": מצטרפים למאמץ הסביבתי - מכבים את האור »
כך זה נראה בשנה שעברה: "שעת כדור הארץ" בתמונות »

מלבד העיריות ובעלי העסקים, כיבו את האורות בבית גם אזרחים פרטיים שרצו לתרום את חלקם למאמץ הבינלאומי. בחדר הפיקוח של חברת החשמל התכוננו במרץ ל"שעת כדור הארץ" והשלימו במהלך הבוקר את ההכנות האחרונות לאירוע.

את יום כדור הארץ מציינים פעמיים בשנה. פעם אחת בין ה-20 ל-21 במרץ, ופעם שנייה החל מה-22 באפריל. המועד השני הוא המוכר יותר וחוגגים אותו מאז שנת 1970. את הרעיון הגה הסנטור האמריקני גילורד נלסון, וכבר באותה שנה מדובר היה בהצלחה מסחררת, עם למעלה מ-20 מיליון משתתפים.

השנה עומד "יום כדור הארץ" בסימן "קמפיין הדור הירוק" ובמרכזו אחריות הפרט להגבלה וצמצום הצריכה האישית, עתיד נטול פחמן המבוסס על אנרגיות מתחדשות, ופיתוחה של כלכלה ירוקה.

(1:48 דקות)