אוויר נקי מקבל גלובוס ירוק

הפורום לקידום חוק אוויר נקי יקבל ביום כדור הארץ את אות הגלובוס הירוק, המוענק על ידי הארגונים הירוקים בישראל. ח"כ דב חנין קורא, יחד עם קבלת האות, לתוכנית ישראלית כוללת להתמודדות עם משבר האקלים

במסגרת אירועי יום כדור הארץ הבינלאומי שיתקיימו ביום חמישי הקרוב, יזכה הפורום לקידום חוק אוויר נקי באות הגלובוס הירוק המוענק ע"י ארגוני הסביבה בישראל. חוק אוויר נקי הוא אחד מחוקי המהפכה הסביבתית שהתרחשה בכנסת האחרונה, יחד עם חוק המזהם משלם, חוק האכיפה הסביבתית, חוקי הגנת הכנרת ומפרץ אילת, התיקון הסביבתי לפקודת התעבורה וחוקים רבים נוספים.

חבר הכנסת ד"ר דב חנין (חד"ש), יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת וממקבלי האות אמר כי הענקת האות לפורום לקידום החוק מביעה הערכה לעבודה העצומה שהתרחשה בכנסת ומחוצה לה כדי לקדם את החוקים הסביבתיים. למרבית הצער, בכנסת היוצאת הממשלה לא יזמה אף חוק סביבתי שהתקבל, ואף התנגדה לרוב רובם של החוקים הסביבתיים החשובים שנחקקו.

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת: "אני קורא לממשלה הנכנסת לשנות באופן יסודי את גישתה לחקיקה הסביבתית, ולאמץ עמדה של תמיכה פעילה בחקיקה סביבתית מתקדמת. מבחן ראשון יהיה בעמדת הממשלה ביחס לחוקים התייעלות אנרגיה במבני ציבור, ואכיפה סביבתית (סמכויות פיקוח של המשרד להגנת הסביבה)".

בהקשר של התמודדות ישראל עם ההתחממות הגלובלית , אמר ח"כ ד"ר דב חנין כי מדינת ישראל מפגרת יחסית לעולם המערבי בהתמודדותה עם משבר האקלים. אמנם לישראל חלק קטן יחסית בפליטת גזי החממה הגורמים להתחממות כדור הארץ אך היא יכולה להיות מובילה בפתרון. לאורך השנים נמנעות ממשלות ישראל מהתמודדות אמיתית עם הנושא. הממשלה היוצאת אף התנגדה להצעת חוק התייעלות אנרגיה במבני ציבור וחסמה את קידומה.

"אסור לישראל להמשיך לפגר בהתמודדות עם משבר האקלים. שינוי ההתייחסות לנושא אצלנו ייצור הזדמנויות כלכליות וסביבתיות גדולות. 2009 היא שנת הערכות עצומה, בעולם כולו, להתמודדות עם משבר האקלים. ועידת קופנהגן, בסוף השנה, תדון בתוכנית עולמית חדשה בנושא וישראל צריכה להגיע אליה עם הצעות ועמדות מתקדמות", אמר חנין.

עוד בירוק חי:

במקומות עם אוויר נקי יותר, חיים יותר»

החוקים לאוויר נקי מקבלים אישור, אבל לא מיושמים»

סין הבטיחה לפני האולימפיאדה- יהיה אוויר נקי»