יום כדור הארץ שמח

בואו לגלות את כל הפעילויות והדרכים לסייע ליום כדור הארץ, שיתקיים ביום חמישי הקרוב, ויסתיים בכיבוי אורות לשעה שלמה בכל הארץ, להגברת המודעות לצריכה ולמניעת ההתחממות הגלובלית

ביום חמישי, ה-23.4, תציין ישראל, יחד עם כל העולם, את יום כדור הארץ. היום מלא בדרך כלל בפעילויות סביבתיות שונות, ומסתיים בשעה שלמה בה הערים מכבות את האורות ומעלות את המודעות לצריכה מיותרת ולזיהום הסביבה שאנחנו יוצרים.
Nana10 שמחה לתת לכם את הפרטים על האירועים השונים בכל הארץ, ועל הדרכים להשתתף באירוע המשמח.
יום כדור הארץ שמח!

איך נרשמים להשתתפות? בדיוק כאן.

ואם אני רוצה להיות מעורב בהכנת הפעילות? זה כאן.

תל אביב - שעת כיבוי - 20:00

בשעות הבוקר יתקיים כנס הילדים והנוער השנתי של "החברה להגנת הטבע" בגני יהושע. 3000 ילדים ונוער מכל רחבי הארץ ישתתפו בכנס, שיתקיים בסימן "לוקחים את המים בידיים". מהלך הכנס ייצרו מאות הילדים כתובת אנושית ענקית עם סיסמת הכנס ויחתמו על אמנה שהכינו ובה התחייבות להקפיד על חיסכון בבית ובבית הספר.

מבצע ניקוי חופים על ידי צוותי המרכזיים הקהילתיים את חופי תל-אביב-יפו, הכוללים השנה כ—600 מתנדבים, מילדים ועד קשישים, שיתפזרו לאורך החוף. הפגישה במרכזים הקהילתיים השונים בשעה 16:00. האיסוף יערך כשעה וחצי ובסופו תתקיים תחרות בין המרכזים.

טקס הענקת אותות "הגלובוס הירוק", הענקת פרסים על מצוינות בפעילות למען הסביבה: בתחום הממשל, המגזר העסקי והחברה האזרחית. קולנוע "גת",בשעה 17:00 (אירוע למוזמנים בלבד).

אירועי גינות קהילתיות – האירועים בגינות בהם מתבצע גינון קהילתי, המיועדים לכל הגילאים ומותאמים במיוחד לקשישים, נועדו להוכיח שאפשר להציע מענה מקומי למשבר העולמי. גינת כפר שלם וגינת ויצמן-יפו בין השעות 17:00 ל-19:00: שעת סיפור אקולוגית, סדנאות יצירה בחומרים ממוחזרים, סדנת קוסמטיקה טבעית, שוק קח-תן, בישול בטבע ועוד.

האירוע המרכזי- יחל בשעה 19:00 בכיכר רבין, בהשתתפות אסף אבידן והמוג'וס והבלקן ביט בוקס שיארחו את שלומי סרנגה. המופע יופק באמצעות מאנרגיה מתחדשת: מתחם דיווש ודלק ביו-דיזל, בחסות מפעל הפיס.

פעילי מגמה ירוקה וכלל הציבור שישתתף באירוע, יתחפשו כחלק מהפעילות למכוניות פרטיות גדולות היוצרות פקק תנועה, כאשר מהמכוניות יצאו בלוני דיבור הקוראים לקידום תחבורה-ציבורית. כמו כן, יוקם דוכן גדול, ובו יחולקו פליירים, דפי מידע וכן כדורי שוקולד ירוקים וכחולים כצבעי כדוה"א.

בתום המופע ייצא מכיכר רבין מסע רוכבים ברחובות תל-אביב. ההשתתפות תתאפשר בכלי תחבורה ידידותיים לסביבה בלבד: אופניים ורולר-בליידס.

ירושלים - שעת כיבוי - 20:10

בשעה 16.00 - הפנינג ענק בטיילת שדרות ממילא אלרוב ובו יוצגו פעילויות רבות למען שמירה על איכות הסביבה, אנרגיה ירוקה ופעילויות למען כדור הארץ. בהפנינג יוצבו דוכנים של החברה להגנת הטבע, מוזיאון המדע, מחלקת איכות הסיבה בעירייה וגופים נוספים. ההפנינג יכלול:דוכני אומנות ממוחזרת, יריד אורגני, מופע של ד"ר מולקולה, מיצגים של מוזיאון המדע, הצגות ופעילויות סביבתיות לכל המשפחה.

במסגרת היום,יתקיימו מופעים של אומנים ונגנים בנושאים ירוקים. תלמידי ירושלים יציגו דגם ענק של כדור הארץ שנבנה על ידם, ויציגו בו פעילויות המתבצעות בבתי הספר בנושאי איכות הסביבה.

בנוסף, במהלך היום ייערכו סיורים ירוקים ברחבי העיר (פרטים במוקד 106, או באתר העירייה www.jerusalem.muni.il)

המופע המרכזי - טיילת אלרוב - שדרות ממילא אל מול חומות העיר העתיקה, החל משעה 20:00, במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס. בשעה 20:10 כיבוי אורות חומות העיר העתיקה ומגדל ודוד למשך שעה שלמה. תאורת הרחוב, התמרורים והמכוונים יישארו דולקים בכל רחבי העיר.

לאחר כיבוי האורות, יתקיים מופע פירוטכני ייחודי מעל חומות העיר העתיקה בהשתתפות בנות להקת מחולה, להקת טררם ולהקת פירומניה. המופע כולו יהיה חסכוני באנרגיה וללא שימוש בחשמל.
לאחר המופע, ב-21:00, תיערך מסיבת רחוב במתחם שושן, עם אמנים ותאורה אלטרנטיבית.

חיפה - שעת כיבוי - 20:20

אמנת חיפה לשמירה על כדור הארץ – נוסח האמנה מגובש בימים אלה ע"י וועדת היגוי מיוחדת המונה תלמידים, מורים, מנהלים והורים המייצגים את כלל בתי הספר בחיפה. ביום כדור הארץ הבין-לאומי תופץ האמנה בין כל בתי הספר בעיר באמצעות "מרוץ שליחים". את הרצים יובילו רכבי הניקוי של אגף התברואה העירוני ומשאיות עליהם יוצבו דינוזאורים ודגם ענק של כדור הארץ.

קבוצות של 50 תלמידים מכל בית ספר ימתינו לרצים סמוך למסלול ויקבלו את האמנה מידי הרצים, שימשיכו במרוץ לעבר בית הספר הבא. סיום המרוץ בהיכל העירייה, שם יתקבלו על ידי ראש העיר, אשר יחתום גם הוא על האמנה.

הפאזל הירוק של חיפה - במעמד החתימה על האמנה עם ראש העיר, יגיש כל בית ספר את חתיכת הפאזל שבידיו. כל חלקי הפאזל יחוברו ליצירת מפת העיר חיפה, המצהירה על המחויבות לשמירה על איכות הסביבה ולהגנה על כדור הארץ.

מסיבת "רוק-ארץ" - מפגן רוק ללא חשמל במדעטק חיפה: 1000 תלמידים מחטיבות הביניים והתיכונים בעיר ייצרו "מגדל שמש", באמצעות מראות קטנות יכוונו את קרני השמש אל פאנלים סולריים. באמצעות האנרגיה שתיאגר בקולטנים יופק מופע להקות הרוק של התלמידים מהחטיבות העליונות.

החשכת העיר : כיבוי הגנים הבהאיים, אורות ה"לבניות" של בתי הזיקוק, מגדל האוניברסיטה, בניין הטכניון, בניין "הטיל" (משרדי הממשלה והיכל בתי המשפט), מרכז הקונגרסים, פארק מת"מ, י.ב.מ, נמל חיפה . בשעת כיבוי האורות יצפרו האוניות שיעגנו בנמל חיפה.

באר שבע - שעת כיבוי - 20:30

יום לפני יום כדור הארץ, יערוך "מרכז פיס" בעיר סיכום של פעילות סביבתית שנתית, שבמרכזו הרצאה תחת הכותרת "היום שאחרי מחר"- על הסיבות להתחממות הגלובלית, השפעתה, וכיצד ניתן להפחית את האפקט שלה.

המופע המרכזי יחל מהשעה 19:00 באמפי של מרכז הצעירים תחת כיפת השמיים, בהשתתפות תזמורות כלי נשיפה ומקהלה ווקאלית . המופע יופק ללא הגברה וללא חשמל, לאור נרות.

דימונה - שעת כיבוי - 20:30

תושבי העיר מוזמנים לבקר בתערוכות אמנות ממוחזרת, לשמוע הרצאות בנושא ההתחממות הגלובלית, ולצפות בסרטים ירוקים. במרכז הצעירים יתקיים שוק קח-תן.

האירוע המרכזי יתקיים במרכז הקהילתי, עם הופעות של אמנים מקומיים בהשתתפות ראש העיר, אנשי חינוך, סביבה ואורחים נוספים.

כפר סבא - שעת כיבוי - 20:40

המופע המרכזי: יחל מהשעה 19:00 בפארק העירוני. המופע המרכזי יתקיים בהשתתפות להקת "טררם" ויופק באמצעות אנרגיה סולארית.

ההיערכות לאירוע נעשית באמצעות פעולות הסברה ומערכי שיעורים ייחודיים במערכות החינוך העירוניות, במרכזים הקהילתיים, במועדוני הקשישים, בתנועות הנוער ובמוסדות התרבות. מסעדות העיר יציעו תפריט מיוחד ורומנטי לאור נרות. מוסדות התרבות והאמנות ברחבי העיר יקיימו אירועי חשיכה מיוחדים לפרויקט.

עוד בירוק חי:

יום כדור הארץ מצוין פעמיים בשנה- בואו לראות את הפעם הראשונה»

חוקר אמריקאי צילם את השפעת התחממות הכדור»

איך נשמור על הסביבה דרך האינטרנט?»