השונית עוברת דירה

בתום חודשיים של עבודת צלילה מתישה ומעייפת, בשיתוף רשות הטבע והגנים, מועדון מרינה דיוורס, עמותת הסביבה ועיריית אילת, הסתיימה העברת שונית האלמוגים המלאכותית שהייתה מול מלון מוריה- לחוף המזרחי

בתום כחודשיים של מאמץ משותף הועברה בסוף השבוע שונית האלמוגים המלאכותית, שהייתה מול מלון מוריה למיקום חדש בחוף המזרחי- במרחק של כמעט 300 מטרים מהחוף.

שונית האלמוגים המלאכותית הורדה למפרץ אילת בשנת 1991 ע"י עיריית אילת, עמותת הסביבה, רשות הטבע והגנים ומתנדבים רבים. היא הורדה לעומק של 24-28 מטר מתחת לפני הים ממש מול מלון מוריה בחוף הצפוני. השונית מורכבת מכלי רכב ישנים, מכבשים, תופי מתכת ענקיים, חלקי מנופים ועוד, שעליהם צמחו במהלך 18 השנים האחרונות אלמוגי אבן, אלמוגים רכים ושושנות ים, וסביבם התגבשו להקות רבות של דגים.

במשך עשור התבצע על השונית פרויקט מעקב מדעי לבדיקת צמיחת האלמוגים והתפתחות הפאונה הסביבתית.

העברתה של השונית התבצעה לבקשת מנהל הספנות והנמלים ומשטרת אילת, מאחר ובמקום בו הייתה מוצבת התקיימה פעילות שייט שהייתה עשויה לפגוע בצוללים. סיבה מרכזית נוספת להעברתה של השונית המלאכותית היא שאיפת הגורמים המעורבים להוריד את לחץ הצוללים בחופים הדרומיים של אילת, במקום בו נפגעה השונית בשנים האחרונות, ומשיכת מועדוני הצלילה באילת לשימוש באתר החדש עבור הצוללים- ועל ידי כך לתת לחופים הדרומיים אפשרות להתאושש.

כיום לאחר העברתה מוצבת השונית במרחק של 286 מטרים מהחוף (בתוך שטח החוף המוכרז) ובעומק של 14 מטרים מתחת לפני הים.

לאחר קבלת האישור של המשרד להגנת הסביבה, נרתמו למשימה עובדי רשות הטבע והגנים במחוז אילת וצוללים ממועדון מרינה דיוורס, שביצעו את העבודה בהתנדבות מלאה. הכלים הכבדים נקשרו לסירה, הורמו מהקרקעית בעדינות לגובה של כשני מטר מעל קרקע הים ונגררו באיטיות למקום החדש במרחק של כ- 800 מטרים מזרחה.

בסוף השבוע נפתחה השונית החדשה לצלילה.

עוד בירוק חי:

השונית הגדולה של אוסטרליה נעלמת»

שותלים אלמוגים למען הסביבה»

מגלים מינים חדשים בשוניות של אוסטרליה»