אירועי פסח ירוקים

על הצגות סביבתיות לילדים בפסטיבל טקוספירה, מצגים מדעיים ירוקים במוזיאון המדע בירושלים, צמחים טורפים בפארק הסחלבים אוטופיה, חיות וחיוכים במרכזי ישפרו, ומיחזור באתר החירייה המתחדש

אקולוגיה

"אקוספרה" , הפסטיבל הירוק הראשון בישראל לאמנות וסביבה יתקיים בחוה"מ פסח במרחב הפתוח בטבע, בין כרמי זיתים עתיקים למרגלות כפר האמנים עין הוד, בנוף קסום של הר וים.

הפסטיבל מתקיים ביוזמה ובחסות של מועצת הפיס לתרבות ולאמנות מתוך כוונה לקדם באמצעים אמנותיים את רעיון הקיימות, מושג המבוסס על תפיסת עולם המתחשבת ביכולת של הדורות הבאים לספק את צרכיהם ומכוונת את האדם לחיים מתוך אחריות לסביבה ולחיים בה.

איזור האירוע ממוקם במרחב של שמורה ביוספרית (שמורת טבע המגלמת איזון בין האדם לסביבה הטבעית, על פי הגדרת אונסק"ו), היחידה בישראל ואחת מ- 500 בעולם.

במרכז האירוע עומדת התערוכה "על המקום" לאמנות עכשווית, העוסקת ביחסים בין האדם לסביבה הטבעית והאנושית. בסמוך לתערוכה, יוצעו גם פעילויות למשפחה ולילדים במתחם "אקו-פארק": הצגות תיאטרון לילדים, יצירה והפעלות סביב נושאים אקולוגיים:

בין ההצגות יהיה ניתן למצוא את "להציל את הכדור הגדול" , התיאטרון של אבישג פז, שחקנית אחת עם שלל דמויות, בהצגה אקולוגית, המעלה את נושאי השמירה על הניקיון בארצנו, החיסכון במים ושמירת כדור הארץ, "מחזורו של דון קישוט" , תיאטרון הבובות של דוד שילמן, הצגה הומוריסטית על איכות הסביבה מתובלת בקרבות היתוליים, שירים מקוריים והפעלת הקהל, "היה היה יער" , הצגה על יער שוקק חיים שבמרכזו הוקם מפעל המאיים על העצים ובעלי החיים, "כל הדברים קשורים זה לזה" , הצגה מוזיקלית בשיתוף הקהל על המלך שהיה לו הכל, ושחשב שהוא חכם גדול, ושמותר לו לעשות הכל ללא התחשבות באיזון המופלא והעדין שבטבע.

12-14 באפריל. כניסה: 20 ש"ח מגיל 3 ומעלה.
לבאים ברכבת דרך תחנת עתלית, הכניסה ללא תשלום (הסעות מתחנת הרכבת לאירוע בתשלום של 5 ₪ לאדם)
פרטים נוספים באתר הפסטיבל.

מוזיאון המדע בירושלים יחגוג את הפסח בסימן ידידותי לסביבה, עם עמדות הדגמה והדרכה לקהל הרחב בנושאי איכות הסביבה.

המוזיאון יציג גם את "בדרך לנייר רב פעמי" – יצירה עם פיתוח חדשני של מוזיאון המדעץ
הדגמות מדעיות יערכו בשיתוף הקהל - אנרגיות חילופיות, תכנון ירוק, חשמל ואנרגיה, מחזור מוצרי אלקטרוניקה, אריזות.

בנוסף, יוצג גם תיאטרון מדע - הצגה בשם "דוקטור מולקולה איכות הסביבה" על השילוב בין איכות הסביבה למדע.

פרטים נוספים בדף האירועים של המוזיאון.

פארק המיחזור באתר החירייה יקיים בחול המועד שלל פעילויות לכל המשפחה בסימן האקולוגיה והסביבה.

הפעילויות המוצעות במסגרת האירוע:

* לשיר כולם ביחד – שירה בציבור בחיריה
יום ראשון, 12.4, בסיום הפעילויות בשעה 16:30.

* החזאי דני דויטש – מה המזג ?
יום שני, 13.4, בשעה 12:30. דני דויטש, חזאי ערוץ 2, מסביר ומספר על תופעות מזג האויר ועל הקשר שלהן לפסולת שלנו. אורך ההרצאה שעה והיא מיועדת לבני 9 ומעלה.

* סדנאות אומן לשימוש חוזר: ליצור, לגעת, להתרגש ולחדש סדנאות עשייה והדגמה של אמני השימוש חוזר. שאריות בדים הופכות למריונטות מקסימות, צמיגים משומשים לנדנדות ושקיות פלסטיק משומשות נקלעות לסלים מרהיבים.

* תפרו, תפרו, תפרו לי בגד עם כיסים: במקום לקנות בגדים חדשים, אפשר לחדש את הקיימים. הביאו אתכם בגדים שאינכם לובשים, ביחד נהפוך אותם לבגד אחר, יחיד ומיוחד .

* שוק ההחלפות, סיורים מודרכים בחירייה, סדנאות ופעילויות במרכז העוסק במחזור, רעיונות מעשיים לחיים ירוקים ומתחשבים בסביבה, ועוד.

ההשתתפות בכל האירועים מותנת בהרשמה ובתשלום מראש. לפרטים והרשמה: 03-5117000.

צמחים

ב"אוטופיה" פארק הסחלבים האקולוגי הראשון בארץ, יתקיימו בחג הפסח פעילויות לכל המשפחה סביב עולמם של הצמחים הטורפים.

בפארק חיים להם בתנאים אופטימליים מספר סוגים של צמחים טורפים בביצה שתוכננה במיוחד בשבילם ומאפשרת לצמחים חיים בסביבתם הטבעית.

אופן גידולם והתהליך המרתק של לכידת הטרף תוך הדגמות והסברים יעמוד במרכז הפעילות המיוחדת לחג. ייערך גם מפגש עם המומחים לנושא, הרצאות ושאלות וכן פעילות יצירתית לילדים.

פארק הסחלבים "אוטופיה", המשתרע על שטח של כ-40 דונם, הוא הפארק האקולוגי הגדול ביותר בארץ, הכולל צמחים טורפים, בעלי כנף, חממת פרפרים ויער טרופי סגור.

היכן? בכניסה לקיבוץ "בחן" בשרון, סמוך ליציאת "ניצני -עוז" מכביש מס' 6.
כמה? מבוגר: 49 ₪ ילד:35 ₪ ישראכרט: 29 ₪+ 100 נק'
טלפון: 09-8782191 אתר אינטרנט: www.utopiapark.co.il

חיות ואימוצים

המלאכים של רקסי מציעים לכם לאמץ חבר בפסח:
בכל ימות חול המועד ניתן לאמץ כלבים מסוגים שונים, בין השעות 10-14 ב"חוות הכלבים של סבא ראובן" בצומת רופין ליד נתניה.

בואו לאמץ חבר! מחכים לכם כלבים מקסימים שהוצאו מכלביות עירוניות וכעת מחפשים בית חם ואוהב.

מרכזי ישפרו סנטר מקיימים בחול המועד פסח אירועים שכולם עם בעלי חיים - פינות ליטוף, תחרויות יופי לחיות, הפנינג אימוץ ועוד הפתעות. הכל חינם ופתוח לקהל.

במרכז ישפרו סנטר מודיעין ביום א', 12.4 בין השעות 11:00 – 13:00 – פעילות חיות וחוויות + פינת ליטוף. בין השעות 16:00 – 18:00 – תחרות כלבים וחתולים: תחרות נושאת פרסים לכלב והחתול היפים ביותר בעיר.
13.4 – יום ב', בין השעות 11:00 – 13:00 – "מגן דויד ירוק" – פעילות וטרינר צעיר: סדנה בנושא עזרה ראשונה לבעלי חיים. בין השעות 16:00 – 17:30 – הופעה של יחידת הכלבנים של משטרת ישראל.
ובנוסף – הפנינג אימוץ כלבים וחתולים: בשיתוף צער בעלי חיים ירושלים ובדיקות חינם של וטרינר בחנות החיות של המתחם.

במרכז ישפרו קרית גת ביום א', 12.4 בין השעות 11:00 – 12:30 – הופעה של יחידת הכלבנים של משטרת ישראל. בין השעות 16:00 – 17:30 - חיות וחוויות + פינת ליטוף.
13.4 – יום ב', בין השעות 11:00 – 13:00 – "מגן דויד ירוק" – פעילות וטרינר צעיר ובין השעות 16:00 – 18:00 – תחרות כלבים וחתולים והפעם לחיות המחמד של תושבי קרית גת.
גם בישפרו קריית גת יתקיימו אחה"צ ימי הפנינג לאימוץ כלבים וחתולים ובדיקות וטרינר חינם.

במרכז ישפרו נס ציונה ביום א', 12.4 בין השעות 16:00 – 18:00 - מגן דויד ירוק – פעילות וטרינר צעיר.
13.4- יום ב', בין השעות 16:00 – 17:30 – הופעה של יחידת הכלבנים של משטרת ישראל.

כל הפעילות חינם ופתוחה לקהל הרחב.

עוד בנושא חג הפסח:

אירועי הפסח המובילים והמגניבים בישראל»

מוצרי ניקיון לפסח»

ומנקים גם את החופים בפסח»