תל אביב, עיר עם עתיד

איך תראה תל אביב ב-2025?ובעוד 100 שנים? בתחילת אפריל ייערך כנס מיוחד לכבוד 100 שנים להולדת העיר תל אביב, במבט לעתיד. איזו אנרגיה נצרוך, ועד כמה תתפוס שמירת הסביבה מקום בחיינו?

מהו החזון העתידי של העיר תל אביב יפו למאה השנים הקרובות? מהם החידושים האורבנים שיחדרו לחיינו בשנים הבאות ומהן הנחות היסוד לפיהן צריך לתכנן את התפתחותה של תל אביב-יפו במאה הבאה? שאלות אלה יעמדו במרכזו של הכנס הבינלאומי "כנס המאה" שיפתח ב-1 באפריל במשכן לאמנויות הבמה ויהווה את יריית הפתיחה לחגיגות המאה של תל אביב-יפו.

במסגרת הכנס ייערכו מושבים בנושאי שימור מול פיתוח, בנייה ירוקה לעומת בנייה אפורה, זיהום אוויר ותחבורה, תכנון אסטרטגי, אתיקה סביבתית ועוד, בהשתתפות גורמים מכל העולם.

הכנס מחולק להאזנה לניסיונם של אחרים, כולל ערים גדולות ומרכזיות שהתמודדו עם בעיות זהות, ביניהם מתכנני ערים, אדריכלים, מעצבים, אמנים, עיתונאים והוגי דעות. באמצעות מרצים אורחים מחו"ל, דיונים וויכוחים עם אנשי מפתח מקומיים הקשורים לנושא, יתפתח דיון על דרכה של תל אביב במאה הבאה.

לצד הכנס תתקיים תערוכה של 12 אוניברסיטאות מכל העולם, אשר התמודדו לקראת התערוכה עם שאלות תכנוניות בתל-אביב העתידית. בית הספר עזריאלי לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב רכז את התערוכה, תחת הכותרת: מעיר גנים לעיר אקולוגית, תל-אביב-יפו 2059. התערוכה תמוקם ברחבת המשכן, ותהיה פתוחה לקהל הרחב במשך שבוע.

בין השאר יבדקו בכנס היבטים שונים הקשורים בפיתוח העיר-

היבט דמוגרפי, חברתי: עיר לכולם- כיצד נשמור על הפלורליזם החברתי תרבותי הייחודי של העיר תל-אביב-יפו? כיצד להגן על קבוצות המיעוט בעיר? כיצד יש לבנות את העיר העתידית תוך שמירה על מרקם האוכלוסייה בתל אביב של המאה הבאה?

היבט אדריכלי: בנייה ירוקה ואקולוגית לצד בנייה מתועשת ומודרנית. איזה סגנון אדריכלי חשוב לעיר? שימור מול פיתוח.

היבט כלכלי: כלכלה בת קיימא בעיר -חלקם של הגופים המסחריים והתאגידים לצד חלקה של העירייה בשמירה על האיזון בין ההתפתחות הכלכלית של העיר, לבין ערכיה האקולוגיים? ויחד עם זאת - כיצד יש לשמור על העיר כבירתה הכלכלית של ישראל?

היבט אנרגי: כיצד העיר יכולה לחסוך ולשפר את מערכי האנרגיה שלה? שיטות אנרגיה חליפיות, טיפול באשפה ובשפכים. מיחזור, התפלת מים ואנרגיה מתחלפת.

היבט אקולוגי סביבתי: ירוק מול אפור. בנייה מול שטחים ירוקים. מקומם של השטחים הירוקים בחיי העיר. מערכות תחבורה, רכב וחנייה בעיר במאה הבאה. זיהום אוויר וצפיפות בעיר. כיצד יש לפעול על מנת להגיע אל האיזון הנכון של העיר?

חזון ת"א 2025: איך תראה תל-אביב-יפו בעוד 15 שנה? מהם השינויים העתידיים הצפויים לנו העיר? איך מיישמים? אילו פתרונות יש לשאלות הקריטיות שנשאלו בכנס על כל היבטיו: תחבורה, מרקם האוכלוסייה בעיר, הצפיפות, נושאי הסביבה, מחזור ואקולוגיה, כלכלה בת קיימא, תרבות ופנאי, תשתיות ומבנים חדשים בעיר ועוד...

עוד בירוק חי:

מה היה מתחת לפני השטח של תל אביב?»

ומי מסתתר מאחורי הגרפיטי של הטורפים הבלתי מזוהים על קירות העיר?»

תקציב העירייה הנוכחי לא משקיע בתחבורה ציבורית»