ערד ממחזרת

פרויקט סביבתי ייחודי וראשון מסוגו בארץ - פרויקט "ערד – עיר ממחזרת" מוכרז בימים אלה בעיר ערד. מטרת הפרויקט היא להעצים את העשייה הסביבתית בעיר ולהפוך אותה למופת בתחום המיחזור העירוני

"ערד - עיר ממחזרת" הוא יוזמה משותפת של עיריית ערד, היחידה הסביבתית נגב מזרחי ו"תנועת אור - משימות לאומיות", לפיתוח מערך בר-קיימא לטיפול מתקדם בפסולת בעיר ערד ומיצובה של העיר כדוגמא ומופת בתחום זה.

לצורך קיום הפרויקט, הועמדה תרומה מאת קרן משפחת רודרמן (ארה"ב) וכן תרומה מה-JNF בארה"ב לתכנון וביצוע מערך המיחזור, ומשאבים נוספים הועמדו מהמשרד להגנת הסביבה ומעיריית ערד. סך המשאבים לשנתיים הראשונות שכבר החלו בקיץ 2008, עומדים על סך של 2 מיליון ₪.

פרויקט "ערד – עיר ממחזרת" כולל מספר מרכיבים המשלימים זה את זה, ביניהם:

- תכנון מערך מקיף להפרדה, לפינוי ולמיחזור של מגוון רחב ככל האפשר של סוגי פסולת מכל רחבי העיר. מערך המיחזור יקיף שכונות מגורים, מוסדות, אזורי תיירות ואזורי תעשייה כאחד.
חברת "סביבותכנון" המנוסה נבחרה לצורך ביצוע תכנון מערך המיחזור, ותכנית האב למערך זה נכתבת בימים אלו.

- הסברה ברמת המודעות הכללית והחינוך בעיקר בקרב צעירים בנושא מיחזור בפרט ואיכות סביבה בכלל.

- מיצוב כללי לערד - תוך שימוש ביתרונות המסרים הסביבתיים - כעיר "ירוקה" וכ"נווה מדבר ירוק". מטרתו של מיצוב זה היא למשוך אוכלוסייה איכותית לעיר, אוכלוסייה שהופכת יותר ויותר מודעת לנושאים סביבתיים ושואפת להתגורר במקומות שמיישמים הלכה למעשה עקרונות חיים סביבתיים.

כאמור, תוצאתם של המאמצים הללו צפויה להיות הקמה והפעלה של מערך מיחזור מלא ומקיף לפסולת המיוצרת בעיר

עוד בירוק חי:

בתל אביב לא משקיעים בתחבורה ציבורית»

גם ליד באר שבע מנסים למחזר חומרים»

בקרוב- מיחזור מהבית»