נולד לנדוד

בסופ"ש הקרוב משיק ארגון Birdlife International, פרויקט בינלאומי "נולד לנדוד" - בקריאה לשמור על הציפורים הנודדות ועל נתיבי נדידתן. החברה להגנת הטבע תציין את האירוע בחגיגת סיורים בשישי ושבת, 20-21.3 במרכז הצפרות במעגן מיכאל

בימים אלה החלה נדידת האביב של הציפורים, אשר חוזרות מאפריקה למקום קינונן באירופה. אין ספק כי מדובר באחד מהמחזות היפים והמרגשים שמזמן לנו הטבע, אולם גם תופעה זו נתונה בסכנה. על פי נתוני ארגון הצפרות הבינלאומי Birdlife International, בשלושת העשורים האחרונים חלה ירידה של למעלה מ40% במספר הציפורים הנודדות בין אפריקה, המזרח התיכון, מערב אסיה ואירופה. כ- 10% מהן מוגדרות בסכנת הכחדה.

ישראל נמצאת במרכזו של ציר הנדידה העיקרי מאירופה ומערב אסיה לאפריקה בסתיו, ובחזרה באביב. בכל שנה חולפות בשמי הארץ כחצי מיליארד ציפורים ממאות מינים שונים.

בין הראשונות להגיע הן החסידות, שמאות אלפים מהן יעברו במתחם האווירי של ישראל במהלך השבועות הקרובים. נוסף על נדידת החסידות מתקיימת נדידה של עופות רבים נוספים, ביניהם עופות דורסים, עגורים, שקנאים ומינים רבים של ציפורי שיר.

אחת מנקודות התדלוק החשובות של הציפורים, ובמיוחד עופות המים, היא בריכות הדגים וחוף הים של חוף הכרמל. איזור מעגן מיכאל ידוע היטב הן לבעלי הכנף והן לחובבי הציפורים מכל העולם, והוא מהווה אתר חשוב עבור עופות נודדים, העוצרים בו להצטיידות בטרם ימשיכו במסע. באביב, ולמעשה לאורך של השנה, ניתן לראות מינים רבים של עופות, מרביתם עופות מים, עופות גדה וציפורי שיר.

ביחד עם אלפי אנשים בכל העולם, עורכת החברה להגנת הטבע אירוע נדידה במרכז הצפרות במעגן מיכאל, בו תיערך צפייה בעופות המרחפים על פני הגלובוס וקריאה לשימור מסלולי נדידתם ולהגנה עליהם.

שישי 20/3 – קבלת שבת עם כנפיים : סיור ערב בין בריכות הדגים וקבלת שבת חגיגית עם דיוויד גריימס- מוזיקאי, משורר ופעיל סביבתי מאלסקה, שאוסף לתוך הגיטרה שלו ניצוצות של טבע מרחבי העולם.
שבת 21/3 - רצף של סיורים בפארק הצפרות, כולל הדגמות של טיבוע ציפורים ושחרור של עופות שנאספו פצועים והחלימו.

פרטים והרשמה: החברה להגנת הטבע: 03-6388688 www.teva.org.il

עוד בירוק חי:

לומדים על הרגלי הנדידה של הצבים בעזרת לוויין»

מפקד אוכלוסין לעופות המים»

בואו לראות את הזוכים בתחרות צילומי הציפורים»