בת"א לא משקיעים בת"צ

התקציב השנתי של עיריית תל אביב אושר, ואין בו אף לא מילה או סעיף המקצה משאבים לתחבורה ציבורית. עיר לעשירים ולמזהמים בלבד?

פעילי מגמה ירוקה הפגינו שלשום (ב') בכניסה לישיבת מועצת העיר בה אושר תקציב העירייה לשנת 2009 במחאה על הזלזול בנוסעי התחבורה הציבורית.

בישיבה בעירית תל אביב הובאו לאישור התקציב השוטף לשנת 2009 וכן התקציב הלא-רגיל – 590 מיליון שקלים המיועדים למימון פרויקטים שונים ותוספות מימון לפרויקטים קיימים. תקציבים אלו שוב אינם מבשרים על נכונות כלשהי לקידום תחבורה ציבורית בת קיימא. ניכרים בו פערים משמעותיים בין ההשקעה בחניונים, שיפוץ כבישים, הוספת נתיבים ובניית מחלפים, לבין מימון מטרות של איכות סביבה. יתר על כן, אף אחת מן המטרות המוגדרות בתקציב כמטרות איכות סביבה אינה עוסקת בתחבורה ציבורית.

בין שאר התוכניות המוצעות במסגרת התקציב הלא-רגיל אושרה תוכנית מחלף השלום מזרח והרחבת רחוב יגאל אלון, העתידה להחמיר את עומסי התנועה בעיר בטווח הארוך, זאת על אף שהתוכנית עצמה עוד לא אושרה באופן סופי ודיון בעניינה יתקיים ביום רביעי בוועדה המקומית.

יעל שריל- מוהליבר, קמפיינרית תחבורה ציבורית במגמה ירוקה: "עיריית תל אביב מציגה עצמה כמי שמוכנה לכאורה לקדם תחבורה ציבורית, במטרה להקל על עומסי התנועה ההופכים את מחוז תל אביב למטרופולין חנוק המקיים איכות חיים ירודה. עם זאת, הפתרונות שהיא מקדמת, ובכללם תכניות ה"צנתור" של חולדאי, יפגעו אנושות באיכות חיי תושבי תל אביב, ואינם מבשרים על המהפכה התפיסתית לה אנו מייחלים, שבבסיסה מתן עדיפות לתחבורה הציבורית כפתרון חברתי, כלכלי, תחבורתי וסביבתי."

עוד בירוק חי:

צמצום מקומות החנייה יביא להקלה בעומס?»

בעיות בטיחות קשות אצל חברות האוטובוסים»

ירושלים היא העיר המזוהמת ביותר בישראל»