הנשיא פותח את שבוע האהבה לטבע

הנשיא שמעון פרס כיבד בנוכחותו את פתיחת שבוע האהב לטבע למים ולסביבה. דיה שחורה שוחררה חזרה לטבע, וכולנו מקווים לשבוע טוב וירוק

נשיא המדינה שמעון פרס פתח אתמול (א') את אירועי "שבוע אהבה לטבע, למים ולסביבה 2009" בטקס חגיגי שנערך בגן לאומי אפק.

בשיאו של הטקס שיחרר נשיא המדינה חזרה לטבע עוף דורס דיה שחורה, דורס יום מרשים, שנפגע מירי ציידים ושוקם בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי.

בנוסף פגש הנשיא בקבוצת תלמידים מראש העין ושוחח עימם על נושאי שמירת טבע ואיכות הסביבה, תוך סיור בגן לאומי אפק- אנטיפטריס וקבלת הסברים על שמירת הטבע בגן הלאומי. בשיחתו עם התלמידים אמר נשיא המדינה: "כי האהבה היא הכוח המניע של חיינו, ולהקדיש אהבה לטבע הוא עניין מתבקש, שכן מהם חיינו כאן בארץ ישראל ללא פנינות הטבע והנוף ".

אלי אמיתי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "אין מכובד ממעמד נשיא המדינה לפתוח שבוע שכולו אהבה לטבע, ובכך לשים את שמירת הטבע המים והסביבה כנושא מרכזי על סדר היום הלאומי. שבוע האהבה לטבע, למים והסביבה הוא ההזדמנות שלנו לחשוף את קצה הקרחון של העשייה, שנמשכת בכל ימות השנה, ולשתף בעשייה זו קהלים שונים ורחבים מהציבור הישראלי- תלמידים, חיילים, שוטרים, אנשי מדע, מקבלי החלטות וכמובן הקהל הרחב."

"שבוע האהבה לטבע, למים ולסביבה" נערך השנה, זו השנה השביעית, בין התאריכים 13-21.03.09, בשיתוף רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה, רשות המים ומשרד החינוך.

במהלך "שבוע אהבה לטבע, למים ולסביבה", אנו מזמינים את הקהילה לחוות שותפות ואחריות לטבע ולסביבה, מתוך כוונה לעורר מודעות לנושאי שמירת טבע, מורשת, סביבה ומים, כדי שגם הדורות הבאים יוכלו ליהנות מחיות הבר ומאוצרות הטבע הסובבים אותנו, ויפעלו למען שמירתם במהלך כל השנה.

במהלך השבוע יתקיימו פעילויות חווייתיות וערכיות לקהל הרחב, המאפשרות לקחת חלק בפעילות השוטפת שמקיימת רשות הטבע והגנים בנושאי שמירת הטבע, וזאת לצד פעילות ענפה אל מול יחידות צה"ל ומשטרה, תלמידים, מחנכים ומקבלי החלטות.

פרטים על האירועים השונים ניתן למצוא באתר האינטרנט: www.parks.org.il ובמוקד המידע של רשות הטבע והגנים "כוכבית ב.ט.ב.ע." (3639*).

עוד בירוק חי:

הסוף לבצורת? כך אומרות השמועות»

זוג עיטים קיבל גוזלים חדשים אחרי עשור של ניסיונות»

עיט השמש, במדור המופלא הכר את הנכחד»