לחיי בית ירוק יותר

לקראת כנס "הנדסה אזרחית ירוקה", גילה סקר שערכה מכללת סמי שמעון כי שליש מהציבור הישראלי, ובעיקר הצעירים, מוכנים לשלם יותר על בית ירוק יותר

לקראת כנס בשם "הנדסה אזרחית ירוקה", ערכה המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון בשיתוף מכון המחקר "גיאוקרטוגרפיה", סקר בנוגע לחשיבות הבית הסביבתי לישראלים, ולמוכנות שלהם לשלם יותר על בית ירוק יותר.

לשאלה "כמה הייתם מוכנים לשלם עבור בית ירוק?" השיבו כ- 25% מהציבור שהם מוכנים לשלם בממוצע כ- 3.5% כתוספת לדירה ממוצעת, שתכלול מזגן חסכוני, בידוד של הבניין והדירה וכו'.
כ- 10% נוספים מוכנים לשלם תוספת של כ-2.6%. כך מתקבל שכשליש מהציבור הישראלי (35%) מוכן לשלם יותר על מנת שהבית בו יתגורר יהיה בית ירוק.

כמו כן, עלה מהסקר כי למחצית מהציבור הישראלי חשוב שהבית שירכוש יהיה בית "ירוק", זאת למרות שרמת המודעות של הציבור לבנייה ירוקה ולמרכיביה עדיין נמוכים מאוד: כ- 16% בלבד מכירים או שמעו על הנושא רבות, בעוד שכ- 62% אינם מכירים את הנושא כלל או כמעט ולא שמעו עליו. חשוב להדגיש כי הנכונות לרכוש בית ירוק גדלה לכמעט 60% לאחר שהוסברו מאפייני הבנייה הירוקה ויתרונותיה.

מעניין לציין כי מי שאינם מכירים את נושא הבנייה הירוקה והחכמה הם בעיקר: היותר מבוגרים, בני 55 ומעלה, בעלי השכלה והכנסה נמוכים ועולים חדשים. החדירה של בית "ירוק וחכם" גבוהה יותר בקרב הצעירים עד גיל 35.

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מתכננת ערים, מתמחה בניתוח אומדני פוטנציאל כלכלי מוסיפה כי "הבנייה הירוקה עומדת להפוך לסטנדרט פופולארי בתוך פחות מחמש שנים. מרבית היזמים לא ייבנו יותר בניינים ללא תקן של בניין ירוק. הביקוש לבנייה הירוקה יגיע הן מכיוון משקי הבית-רוכשי הדירות והן מגורמי התכנון ובראשן הרשויות המקומיות. הבניה הירוקה בישראל תחדור להערכתי בקצב דומה לחדירה בקרב רוכשי הדירות בציבור האמריקאי. שם כבר מדברים על בית ירוק כבית 'עדיף', כלומר שיש לו עדיפות בעיני הקונה בעת תהליך הרכישה וההשוואה בין בנייני פרויקטים שונים".

עוד ב-nana10:

רוצים גם בית ירוק וגם צבוע בירוק? עצבו אותו בצבע הירקרק»

אין חצר? גדלו חסה במרפסת»

בקרוב נפריד את האשפה גם בבית»