בכוח השמש

בימים אלה סיימה חברת 'סולארפאוור' את התקנות המערכת הסולארית הראשונה בתחנת הדלק 'פז' מעלה אדומים

מערכת "סולארפאוור" שהותקנה בתחנת הדלק "פז" מעלה אדומים, הנמצאת בבעלות פרטית של גד שרלין, הינה מערכת בגודל של KW18 בעלות של כחצי מיליון ₪, אשר הותקנה על גג התחנה.

המערכת תספק כ- 50% מתצרוכת החשמל של תחנת הדלק, ובעקבות התקנות החדשות לעידוד יצירת חשמל ירוק, תניב תשואה של מעל 10%.

חברת "סולארפאוור" מתכננת, משווקת ומבצעת מערכות אנרגיה סולאריות פוטו-וולטאיות. בין המערכות הסולאריות של "סולארפאוור" ניתן למצוא הן מערכות ביתיות והן מערכות מסחריות.

לדברי כפיר שרלין, מנהל תחנת הדלק: "ברגע שתוקנו התקנות החדשות של רשות החשמל, החלטנו להרים את הכפפה הירוקה ולאמץ את אורח החיים הסולארי בתחנת הדלק שלנו. הפכנו גג 'מת' למרכז רווח ולתרומה סביבתית. בשיטה זו כל הצדדים יוצאים מורווחים ובעיקר הסביבה. אחד הדברים,שלטעמנו, היו יכולים לחזק אף יותר את כניסת המערכות הסולאריות לנישת תחנות הדלק, הוא יצירת מימון בנקאי, אשר היה מקל באופן ניכר על הרכישה ואף מגדיל את התשואה."

לדברי מנהלי 'סולארפאוור', אלון תמרי ואבינועם לוי: "זוהי הסנונית הראשונה בנישת תחנות הדלק, והיא תוצאה ישירה נוספת של התקנות החדשות לעידוד יצירת חשמל סולארי, אשר מובילות לקראת מהפיכה ירוקה בתחום זה. התקנת המערכת בוצעה בפרק זמן של 3 ימים בלבד, וכעת נהנים הן בעלי התחנה והן תושבי האזור מתחנת דלק ידידותית לסביבה, המפיקה תשואה נאה עבור בעליה. דווקא בתקופה זו, בה האטמוספרה העסקית סובלת, גופים רבים רואים במערכת הסולארית אפיק השקעה מצוין - גם כלכלית וגם סביבתית."

עוד ב-nana10:

התקנת פאנלים על הגג: יוזמה משתלמת או הרפתקאה יקרה?»

תחנת כוח סולארית ראשונה בנגב. מברוק»

גם המנגל של העתיד יהיה סולארי. תעבירו את הקבב»