בן גוריון היה מתהפך

גיל קופטש ממפלגת "עלה ירוק" יושב על קבר בן גוריון ומעשן ג'וינט. זו לא התחלה של בדיחה, אלא תשדיר בחירות שהצליח לעורר את זעמה של רשות הטבע והגנים

תשדיר הבחירות של "עלה ירוק", המציג את גיל קופטש, נציג המפלגה, כשהוא מעשן סמים על קבר בן גוריון, עורר את זעמה של רשות הטבע והגנים, הטוענת כי "בתשדיר דנן נעשה שימוש מביש בסמלי ובנכסי המדינה, תוך ביזוי זכרו של דוד בן גוריון ז"ל, מראשי מייסדיה ומקימיה של מדינת ישראל וראש ממשלתה הראשון והכוח המניע להכרזתה וכינונה של מדינת ישראל", כך מסרה הרשות במכתב ליו"ר ועדת הבחירות לכנסת ה-18.

מעבר לפגיעה האפשרית ברגשות הציבור, הבהירה הרשות במכתב כי "חרף העובדה שגן לאומי אחוזת קבר בן גוריון הוא בניהולה של רשות הטבע והגנים על פי חוק, הרי שכל מהלך צילום תשדיר התעמולה נעשה ללא ידיעתה וכמובן ללא אישורה של הרשות, שאלמלא כן, לא הייתה מאפשרת זאת".

בתגובה למכתב של אלי אמיתי, יו"ר רשות הטבע והגנים, ענה השופט אליעזר ריבלין, יו"ר ועדת הבחירות, כי "גם לי הסב התשדיר חוסר נחת", וכי "לו דעתי הייתה בת משקל, הייתי מעיר לו לנציג המפלגה כי כלל הוא באומות מתוקנות שאין פוטרים את זכרם של האבות המייסדים של המדינה בדברי ליצנות".

אך הוא הוסיף כי הוא אינו אמון על הטעם הטוב של התשדירים, וכי "איש איש וטעמו (או חוסר טעמו) –עד שאין להצר את יחירות הביטוי של גס הרוח יותר משאנו מצרים את דבריו של אנין הטעם. כיוון שכך, בחרתי שלא להתערב בשידור".

עוד ב-nana10:

לא ידעתם שקופטש הוא יו"ר "עלה ירוק"?»

צפו בקטעים מהתשדיר בתוכנית של רפי רשף»

אפשר למצוא גם דברים טובים בגנים לאומיים. למשל מטבעות עתיקים»