דשא מיובש

רשות המים החליטה על הרחבת התקנה האוסרת השקיית מדשאות מתקופת החורף אל שנת 2009 כולה, כולל הקיץ, כך הודיע ראש הרשות, פרופ' אורי שני

ועדת הפנים ואיכות הסביבה, בראשותו של ח"כ אופיר פינס, קיימה אתמול דיון מיוחד בנושא משבר המים. בפתח הישיבה אמר פינס כי " אחת הרעות החולות של מדינת ישראל היא שאין חזון בנושא המים, לפיו פועלים כל הגורמים הרלוונטיים. היינו שמחים לחזון כזה".

פרופ' אורי שני אמר כי בשנת 2010 תהיה תוספת של כ-200 מיליון קוב למשק, ממתקן ההתפלה בחדרה וגם מהרחבת מתקני ההתפלה הקיימים. בנוסף אמר שני כי בקרוב רשות המים תוציא תקנה חדשה לפיה בצורה חד משמעית לא תורשה השקיית מדשאות פרטיות וציבוריות לאורך כל שנת 2009, כולל בקיץ. "הסיבה היא פשוטה: אין לנו מים. נכון להיום, ירדו בחודש ינואר 55% מהמשקעים ממה שאמורים היו לרדת עד כה. התחזית לפברואר טובה יותר, אולם מדובר רק בתחזית. אנו בודקים כל רעיון לשיפור מצב משק המים".

נציג החברה להגנת הטבע בדיון, ניר פפאי, ראש אגף שמירת טבע וסביבה, אמר כי "לצערנו, הגענו למצב בו אם לא יינקטו צעדים קיצוניים, אנו עלולה להיגרם פגיעה בלתי הפיכה באקוויפרים ובכנרת. אין ספק כי בכדי לנסות ולהציל את משק המים של ישראל נדרשים צעדים נחושים ולאו דווקא פופולאריים. הצריכה העירונית השנתית עומדת על כ-750 מיליון קוב, אך המגזר העירוני כמעט ולא מטופל. יש לקדם תוכנית חינוך ארוכת טווח לחיסכון וכמובן לקדם התקנת חסכמים, אביזרים חוסכי מים בכל מקום אפשרי. על פי נתוני רשות המים, אביזרים אלו חוסכים כ-35% מצריכת המים ומי שעצר את הצעת החוק בנושא התקנת חסכמים במבני ציבור ומוסדות ממשלתיים היה שר התשתיות עצמו".

יו"ר הוועדה אופיר פינס הביע התנגדות ליוזמת רשות המים באשר להרחבת התקנות לייבוש המדשאות, ואמר כי "לא ייתכן שחמישה פקידים (מועצת רשות המים) יקבלו החלטות בעלות השלכות על כל מדינת ישראל, ללא פיקוח וביקורת של הכנסת ודיון ציבורי רחב ומשמעותי. הרכב מועצת הרשות מייצג תמונה לא שלמה של האינטרסים השונים של משק המים".

עוד ב-nana10:

האם המשבר במשק המים הוא בעקבות רשלנות ביישום תוכנית החיסכון?»

גם הגשמים האחרונים לא יועילו למשק המים המתדלדל»

יש לנו דרכים לייצור מים, אבל המדינה לא מאפשרת את היישום שלהן»