חיות וחיוכים במקלט

עשרות מדריכים, פקחים ומנהלים של רשות הטבע והגנים, הגיעו למקלטים ביישובי קו העימות על מנת להפעיל את הילדים

לתושבי אשקלון, הנצורים במקלטים ובמרחבים המוגנים, ציפתה השבוע הפתעה: מזה כמה ימים מגיעים מידי יום לעיר מדריכים ומדריכות של רשות הטבע והגנים, עוברים ממקלט למקלט וממרחב מוגן אחד למשנהו- ומפעילים את בני הנוער והילדים הנמצאים בהם. עוזי ברזילי, מנהל חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים אומר כי "מיד כשהחלה הלחימה והחל ירי הרקטות על יישובי הדרום, התחלנו בגיוס של מדריכים, על מנת שיחליפו- ולו בקצת- את מערכת החינוך המושבתת בעיר. כמעט מיותר לציין שהמוטיבציה להתנדב ולהגיע הייתה מאוד גבוהה, וכללה מדריכים, פקחים ומנהלים מכל רחבי הארץ".

המדריכים מגיעים למקלטים כשהם מצוידים בערכות הדרכה בנושאי שמירת טבע ובעלי חיים, משחקים עם הילדים, מציגים להם בעלי חיים שונים, מחלקים הפתעות ומראים סרטים. "ברגע שאנחנו נכנסים לחדר עם החיות אפשר ממש לראות איך הילדים מתעודדים ומתחיל לעלות להם חיוך על הפנים. מהר מאוד גם מגיעים ילדים והורים מדירות ואפילו בניינים אחרים בכדי להצטרף לפעילות. זה מאוד מספק לדעת שאתה מספק לילדים קצת רגעים שמחים בתוך כל המצב הקשה, ולאור השבתתה של מערכת החינוך בעיר ברור לנו שההגעה שלנו מסייעת גם להורים, שלא יכולים להישאר בבית עם הילדים תמיד ובוודאי שזקוקים גם הם להפוגה מהמתח", מספרת שרית, אחת מהמדריכות שהשתתפה בפעילות.

אלי אמיתי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים אומר כי הרשות פעלה בדומה גם ב-2006 בעת המלחמה בצפון. : "בשבוע שעבר הודענו גם כי כל תושבי קו העימות מוזמנים להתאוורר בשמורות הטבע והגנים הלאומיים בכל הארץ, ללא תשלום. כולנו תקווה שבקרוב נזכה לפגוש את תושבי הדרום בשטחים הפתוחים- ולא בחדרים הסגורים".

עוד פעילויות למען תושבי קו העימות:

כניסה חינם לשמורות הלאומיות בחודש ינואר.

מאמצים ומטפלים בכלבים העזובים בדרום.

אירוח תושבי הדרום - איך וכיצד.