אלמוגים למען אלמוגים

225 אלמוגים נשתלו ביום אחד במימי ים-סוף במטרה לזרז תהליכים ביולוגיים ולהגן על שוניות אלמוגים טבעיות

בעיצומה של הפעילות בעזה, סטודנטים מהתוכנית לביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית של קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון באילת, בשיתוף עם תלמידים מהמכון לחקר ימים ואגמים, נכנסו בסוף השבוע למימי ים-סוף למבצע נוסף שתילת אלמוגים על גבי "שונית תמר".

"שונית תמר" המלאכותית היא חלק ממחקר דו לאומי המתמקד בשימוש במצעים מלאכותיים בשילוב עם שתילת אלמוגים לזירוז תהליכים ביולוגיים, "הפרחת השממה הימית", והגנה על שוניות אלמוגים טבעיות. זאת, מתוך הנחה שככל שהשוניות המלאכותיות יהיו מושכות יותר עבור צוללים ומבקרים, כך ירד בהתאם הלחץ המופעל על השונית הטבעית הסמוכה.

השונית המלאכותית נפגעה בתקופה האחרונה, במיוחד בתקופת החגים, אך למעשה ניתן לומר לכל אלמוג שנפגע בשונית המלאכותית, הוא אלמוג שניצל בשונית הטבעית.

האלמוגים שנשתלו גודלו במשך למעלה משנתיים בשיטות שפותחו על ידי קבוצתו של חוקר האלמוגים ד"ר ברוך רינקביץ' מהמכון לחקר ימים ואגמים. החוקר האחראי על הפרויקט מטעם האוניברסיטה הוא ד"ר נדב ששר. השתילה, שבוצעה בניצוחו של עומר פולק, החוקר את השונית כחלק מעבודת הדוקטורט שלו, עברה בהצלחה רבה, וביום אחד נשתלו 225 אלמוגים רכים וקשים. עתה ממתינים השותפים למבצע השתילה לראות האם יקלטו האלמוגים ולעקוב אחר אופן גידולם.

ים המלח, בקרוב ז"ל.

טיול בסיני על האלמוגים והנופים שבו.

ומשחק מגניב של בניית שונית אלמוגים.