גינה לי בסלון

איך, כיצד ומתי לגדל ירקות בתוך הבית. הפכו גם אתם לאורגניים, וגדלו לעצמכם את הסלט

nana10 בעזרת אתר הסאן פרנסיסקו כרוניקל, מציע טיפים לגידול ירקות בבית.
גם אם אין לכם חצר, אתם יכולים לקחת בחשבון את המרפסת אפילו הגג כאתרים אפשריים לגינת ירקות מלבלבת. הדברים החשובים והבסיסיים שכדאי לדעת לפניש שותלים עץ תפוזים באדנית, כדי לתת לצמחים את התנאים הטובים ביותר:

1.תערובת - השתמשו בתערובת שתילה טובה המיוחדת לגידול בעציצים. הקרקע שתחפרו במגרש הריק מול הבית ממש לא מספיקה. אדמת חימר לא תהיה אוורירית מספיק ואדמה חולית לא תחזיק מספיק מים. תערובת מסחרית לאדניות היא לרוב חומר אורגני, העוזר להחזיק יותר אוויר ומים בתוכו. הוא גם קל יותר מאדמה (אם הגינה שלכם מתוכננת להיות על הגג, כדאי להתייעץ עם מומחה למבנים בענייני עומס משקל, מיקום והתאמת המשטח).

2. הכלים - שימו לב שהכלים בהם אתם משתמשים עמוקים מספיק לסוג הצמח אותו אתם מתכננים לגדל. כלי קיבול שטוח מידי יחבל בגדילת הצמח. ולמרות בקשר לפרחיים שלנו לא אכפת לנו אם הם נמוכים, אנחנו רוצים שהחסה ועגבניות שאנחנו מגדלים יצמחו לגובה ולרוחב המקסימליים. אם הכלים שמצאתם גבוהים ורחבים יותר מהעציץ המצוי, ניתן בהחלט לשתול מספר צמחים לניצול מקסימלי של השטח.

כלים בעומק של 15 עד 25 ס"מ – חסה, עלי רוקט, סלק, גזרים קטנים, בצל ירוק, צנונית, עגבניות שרי.

כלים בעומק של 25 עד 38 ס"מ – חרדל, גזרים, שעועית, פלפלים חריפים, עגבניות קטנות, תותים, תפוחי אדמה, בצל, בזיליקום, פטרוזיליה, נענע.

כלים בעומק של 40 עד 50 ס"מ – שעועית, קישוא, עגבניות בגודל מלא, ברוקלי, פלפלים, מלפפונים.

3.השקיה - הקלו על ההשקיה על ידי מיקום הכלים בסמוך למקור מים. צמחים במכלים זקוקים ליותר מים בהשוואה לצמחים באדמה, ונשיאת דליי מים במעלה המדרגות היא לא כיף גדול, ולכן הופכת לדבר הראשון ששוכחים לעשות אחרי יום קשה. אם אפשר, השתמשו בצינור גינה המחובר לברז שלכם, כדי להשקות את הצמחים במרפסת ואף על הגג.

4.חורי ניקוז - וודאו כי יש חורי ניקוז בתחתית הכלים. אם אתם בונים לצורך גידול הגינה הביתית מכלים מעץ, קדחו חורים בתחתית במרחק של בין 15 ל-25 ס"מ בין החורים. כדאי לכסות אותו ברשת פיברגלס קטנה, שתמנע מתערובת השתילה לזלוג החוצה.

5.אור שמש - מקמו את העציצים במקום הקולט את אור השמש. גידולים עליים או שורשיים זקוקים לפחות ל-4 שעות אור מלא בכל יום, בעוד גידולים הפירות זקוקים ל-6 שעות ביום. גם במקום מוצל לחלוטין אפשר עדיין לגדל חסה, פטרוזיליה, עירית ועלי רוקט.

6.רוח - הימנעו ממקומות עם רוח חזקה מידי. אמנם על הגג יש אור מלא כל היום, אבל הרוח יכולה להיות חזקה יותר על הגג. חוסמי רוח יכולים לעזור, אבל אם אתם רק מתחילים, לא כדאי להיכנס לטרחה של בניית חוסם רוח.

7.דשן - למרות שתערובת השתילה מגיעה עם דשן, ירקות זקוקים לדשן רב ומכלים אותו במהירות יחסית. השתמשו בדשן אורגני או דשן בשחרור-איטי לפי הוראות היצרן. אם הצמחים גדלים באיטיות, או בלי צבע בעלים, רוב הסיכויים שחסר להם מים ולא דשן, אבל אם אתם משקים אותם באופן תדיר והם עדיין לא מלבלבים, השקו אותם בכל שבוע בדשן נוזלי.

אז גם אם אין לכם מספיק מקום לגדל בו סלט שלם, עדיין נחמד לעקוב אחרי צמיחתו של ירק, ולאכול אותו אחר-כך על הצלחת, היישר מהעציץ, באופן אורגני, בייתי, טרי ומהנה.