גם הטבע מאמץ את הדרום

רשות הטבע והגנים תאפשר לתושבי קו העימות להיכנס בחינם לכל השמורות והגנים בחודש ינואר. היא גם מארגנת לילדי האזור פעילויות וטיולים, כדי לשכוח מעט את תלאות היום-יום.

מנכ"ל רשות הטבע והגנים אלי אמיתי הודיע כי במהלך כל חודש ינואר תתאפשר לתושבי קו העימות- כפי שהוגדרו על ידי פיקוד העורף- כניסה חופשית לכל שמורות הטבע והגנים הלאומיים בארץ.
אמיתי גם יזם פניה למועצות ורשויות מקומיות בדרום, על מנת לארגן פעילות חד- יומית ודו- יומית בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, לבני נוער מאזור הדרום.

כבר ביום רביעי האחרון הגיעה קבוצה ראשונה של בני נוער לאתרי רשות הטבע והגנים:

כ-200 בני נוער מהמועצה האזורית חוף אשקלון יצאו לטיול דו יומי, שכלל טיולים מודרכים בגן לאומי עין עבדת. לאחר מכן הגיעו לגן לאומי ממשית (אתר מורשת עולמית), שם נהנו מסיור עששיות בנבכי העתיקות ומלינת לילה בחאן הנבטי. ביום השני לטיול יצאו התלמידים, בני 12-18, למסלולי טיול באזור נחל פרס והמכתש הגדול.

כל הפעילות, כולל הסעות, כלכלה מלאה, אבטחה, כניסה לאתרים ופעילויות ההדרכה השונות- במימון מלא של רשות הטבע והגנים בסיוע תרומות.

מנכ"ל רשות הטבע והגנים אלי אמיתי אמר כי "כשם שאימצנו אל ליבנו את תושבי הצפון בזמן המערכה בלבנון- כך אנו מאמצים אל ליבנו את תושבי הדרום בימים קשים אלו". הוא אמר כי הנחה את המחוזות השונים להכין את האתרים והחניונים לקליטה והדרכה של עשרות ומאות אזרחים מיישובי עוטף עזה והדרום.