וגר שימפנזה עם אייל?

מסתבר שלא ממש. אחד האיילים קפץ ביום שבת אל תוך מתחם השימפנזים בספארי, שם מנהיג להקת הקופים הגן של שטחו והיכה אותול למוות

אוכלוסיית האיילים החזירוניים מסתובבים בחופשיות בספארי, כמו הטווסים וחיות נוספות במתחם. מסיבה שעדיין אינה ברורה, אחד האיילים הבוגרים קפץ מעל הגדר המפרידה את להקת השימפנזים משאר הספארי, ונחת בתעלה התומת את האזור, בגובה של 4 מטרים.

אביב, מהיג להקת השימפנזים בספארי, הבחין באייל שחדר לשטחו, והתקרב אליו כדי לוודא שהוא לא מהווה סכנה. תוך מספר דקות מועט של הפגנת אלימות, האייל עבר לעולם שכולו טוב, ואביב חזר אל הלהקה שלו.

שגית הורביץ, דוברת הספארי, אמרה ל-Nana10 כי "הסיבות למעשה האייל אינן ברורות, וכי המקרה הוא חריג ונדיר". ואם חשבתם שחיה נכחדת ונדירה קיפדה את חייה באירוע העצוב, הורביץ מדגישה כי "אוכלוסיית האיילים עצומה, עד שהספארי כבר אינו עוקב אחרי מספר הפריטים שלה".

כשהשימפנזה תוקפת:

אפריל 1998 - ברק רוטשטיין, עובד בחי-כיף בראשון לציון, הותקף על-ידי אחד השימפנזים בגן החיות. בתקיפה נתלשו כמה מאצבעותיו והוא נפגע קשות גם בפניו ובעכוזו.
בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק פיצויים מוגדלים בתיק, של כ-5 מיליון שקלים.

מאי 2003 - קוף שימפנזה תקף שלושה בני אדם במרפאה בבקה אל גרבייה. השלושה נפצעו קל מנשיכות ושריטות. שוטריםניהלו מרדף אחר הקוף, שנמלט מהמקום. לא ברור מהיכן הגיע הקוף.

מרץ 2005 - הזוג ג'יימס ולה-דונה דיוויס גידלו את השימפנזה מו כבנם. כיום הולדתו ה-39 של מו הם ביקרו אותו, והותקפו על ידי שני שימפנזים אחרים במקלט לחיות בו שהה. ג'יימס נפצע קשה, והמומחים הודהמו מחומרת האלימות של השיפנזים הרגועים לרוב.

אפריל 2006 - גארי בראון, תושב טקסס, נסע עם חבריו במכוינת, כשראו לפתע שימפנזה לצד הכביש. כשיצא מהמכונית כדי לצלם את החיה, תקפה אותו השימפנזה יחד עם עוד מספר מחבריה, אחרי שברחו מהמקלט לחיות בו חיו.