התנועה הירוקה בחרה

התנועה הירוקה, ארגון פוליטי חדש המתמקד בתחום הסביבה, החליט ביום שישי על מועמדיו לכנסת. השאיפה: 5 מנדטים

התנועה הירוקה, החדשה בין התנועות הפוליטיות הירוקות, בחרה את מועמדיה לקראת הבחירות הקרובות.

חזון התנועה, בין היתר, הוא "להציב את השקפת העולם הסביבתית-חברתית במוקד תהליכי קבלת ההחלטות של מדינת ישראל".

אך האם יש מקום לעוד תנועה פוליטית בסצנה הירוקה הצפופה למדי? שאיפות התנועה, מכל מקום, הם 5 מנדטים. המגעים להצטרפות לתנועת השמאל החדשה בהנהגת חיים אורון עלו על שרטון, והתנועה יוצאת לדרך עצמאית, עם רשימה טריה של מועמדים, לשיקולכם:

1. ערן בן ימיני- יו"ר התנועה
מייסד ארגון "מגמה ירוקה" - ארגון סטודנטים ארצי למען הסביבה. מנחה את תוכנית "עמיתי הסביבה" של "מרכז השל - המכון הישראלי לחשיבה ומנהיגות סביבתית". משנת 2004-2007 שימש בן- ימיני כרכז המסלול הסביבתי של ה"חממה ליזמות חינוכית" מטעם המכון לחינוך דמוקרטי, במכללת סמינר הקיבוצים וכיום מלמד במסלול.

2. אלון טל
ממקימי ארגון "אדם, טבע ודין" וממייסדי ארגון "ידידי כדור הארץ מזרח תיכון". בעבר יו"ר "חיים וסביבה", ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל. חבר בדירקטוריון קק"ל, כ-יו"ר ועדת מנהל פיתוח הקרקע המופקדת על ייעור, שיקום נחלים, פיתוח וכו'. זוכה פרס ברונפמן היוקרתי על "תרומה הומניטארית של מנהיג צעיר".
טל הוא פרופסור במחלקה לאקולוגיה מדברית באוניברסיטת בן גוריון, ועורך דין המתמחה במשפט סביבתי.

3. איריס האן
חברה במועצה הארצית לתכנון ובנייה ובוועדת המשנה העיקרית שלה (ולנת"ע) כמ"מ של נציג ארגון הגג של הגופים שעניינם איכות סביבה.

4. חוסיין טרביה
עוסק במחקר ובפעילות סביבתית מאז 1988 כחבר צוות המחקר בנושא פיתוח פתרונות לפסולת האפר פחם תוצר תחנות הכוח לייצור חשמל בארץ בטכניון. יוזם הקמת היחידה האזורית לאיכות הסביבה הראשונה במגזר הערבי. מייסד המרכז האזורי להדגמת טכנולוגיות סביבתיות ושימור אנרגיה, הפועל כגשר לשלום ומפגש רב תרבותי.

קישורים:

- אתר התנועה
- בלוג הדור הבא של התנועה הירוקה בישראבלוג
- בלוג הפעילים של התנועה