יום הניקיון הוכתר כהצלחה

820 טון אשפה נאספו ע"י 100,000 מתנדבים במבצע הניקיון העולמי המובל על ידי קרן קיימת לישראל זו השנה השמינית ברציפות

במבצע ניקיון כולל ברחבי הארץ שיתקיים ביערות, בפארקים, בחניוני קק"ל, בשטחים הפתוחים ובישובים, השתתפו בפעילות 100,000 משתתפים ונאספו בכל רחבי הארץ 820 טון אשפה.

קרן קימת לישראל מובילה את מבצע הניקיון השנתי של הארגון הבינלאומי "Clean Up The World" זו השנה השמינית ברציפות, בחסות הארגון הבינלאומי שמקורו באוסטרליה ובשיתוף עם תוכנית הסביבה של האו"ם (UNEP).

במהלך יום הניקיון התקיימו פעולות יזומות וטקסים ביערות קק"ל, בכל רחבי הארץ :
ביער הר אחים – גוש משגב בצפון. יער ירושלים - חניון בני ציון, הר הרצל לכיוון יד ושם. יער בן שמן - גבעת כ"ח, חניוני מקסיקו, תל חדיד ומצפה מודיעין. באזור הדרום - יער הקהילתי עזריקם. בפעילות עם המגזר הבדואי - בישובים הבדואים תל שבע, חורה ולקיה.

פעילויות יזומות יתקיימו ביערות קהילתיים, בחצור הגלילית, בשלומי, במגדל העמק, כוכב יאיר, שוהם וראש העין. בפעילות ניקיון בכל רחבי הארץ השתתפו מדריכים ויערנים מקק"ל, חיילים, תלמידים מהישובים הסמוכים, אנשי קהילה, ערבים, בדואים ויהודים.

אפי שטנצלר, יו"ר דירקטוריון קק"ל אמר כי הוא "מודה לכם, המתנדבים, על שירותכם למען הניקיון ביער ורואה בכם שגרירים של רצון טוב להעברת המסר של יום הניקיון לכל הסובבים אתכם, כדי שתהיה לנו ארץ נקייה ויפה וסביבה איכותית ובריאה. אני שמח לציין שאחרי שמונה שנים, הכירה גם הכנסת בחשיבות היום הזה".

ארגון "מנקים את העולם", "Clean Up The World", שנוסד ב- 1993 באוסטרליה, אומץ על ידי האו"ם וכיום הוא הארגון הגדול בעולם בתחום שימור הסביבה. במסגרת פעילויות הארגון השתתפו עד כה יותר מ-250 מיליון בני אדם מ-120 מדינות ברחבי העולם כולו. מאז הצטרפה קק"ל לארגון בשנת 2001, התקיימו על ידה מספר מבצעי ניקיון גדולים ברחבי הארץ כולה אשר זכו להצלחה רבה ולהיענות גדולה בקרב הקהילה המקומית.