מחבקים את העמק, מצילים את הצבאים

ביום שישי ייערך אירוע תמיכה וסיורים ללא תשלום בעמק הצבאים בירושלים, הנמצא תחת איום לאחרונה

שישי, 28.11.08, 12:00-14:00, אירוע תמיכה בעמק וסיורים ללא תשלום לכל המשפחה

עמק הצבאים הוא אחד מאתרי הטבע העירוניים החשובים בירושלים בפרט ובישראל בכלל. העמק כולל כ- 200 דונם של שטח ירוק ויפה הנפתח לפתע לעיני המגיעים לכאן, ובו מגוון בעלי חיים, ציפורים ושפע פרחי בר. אולם מעל כולם עומדים תושבי הכבוד של המקום- הצבאים.עקב סלילת כביש בגין ועבודות הפיתוח באזור מלחה – נקטע רצף השטחים הפתוחים באזור, ועמק של צבאים מצא עצמו לכוד בשטח. למרות זאת, הצליח העדר לשרוד, וכיום הוא מצליח לנהל חיים תקינים, למרות מספר לא מבוטל של מקרי מוות (טריפות ודריסות של צבאים בכבישים שסביב העמק). על מנת ליהנות מהמראה הנדיר של הצבאים בלב העיר, אולם בו בעת לא להפריע להם, יש לטייל רק בשוליים המזרחיים של העמק, על פי ההוראות המפורטות בשלטים שבכניסה למקום, או להשקיף עליו מתחנת האוטובוס שבצומת פת.

על המראה המיוחד הזה, כמו על אתרי טבע רבים אחרים בארץ, איימו ומאיימות סכנות נוספות, שמקורן, כמובן, בבני האדם. בעקבות המאבק הציבורי, תוכניות הבנייה בעמק נידחו. תושבי האיזור- ועד הפעולה למען עמק הצבאים, והחברה להגנת הטבע המאמצים את המקום, הגישו בשנה האחרונה תוכנית להפיכת העמק לפארק טבע עירוני- להנאת התושבים ושמירת ערכי הטבע. התוכנית זכתה לתמיכת עיריית ירושלים.

בשבועות האחרונים נערכו פעולות של עקירת צמחייה וישור הקרקע בניגוד לחוק בעמק. הפעולות מסכנות את ערכי הטבע בעמק, וכמובן את הצבאים. בנוסף, נמנעה גישת מטיילים אל העמק. החברה להגנת הטבע הגישה עתירה דחופה בנושא ובינתיים נעצרו העבודות.
ועד הפעולה למען עמק הצבאים והחברה להגנת הטבע מזמינים את הציבור הירושלמי ולכל מי שהטבע בעיר קרוב לליבו, לאירוע תמיכה בעמק הצבאים.

האירוע ייערך ביום שישי, בצהריים, 12:00-14:00, ויכלול סיורים בעמק ותצפיות. ההשתתפות ללא תשלום.

לפרטים: אתר החברה להגנת הטבע