המאבק ממשיך

עשרות פעילי גרינפיס ומגמה ירוקה שהגיעו ביום שני למטות שני המתמודדים לראשות עיריית אשקלון נתקלו בעמדות שבין תמיכה מוחלטת במאבק לבין סילוק הפעילים מהמטה בצעקות ובדחיפות

הפעילים, שהגיעו תחילה למטהו של בני וקנין, גורשו משם בצעקות ודחיפות ע"י אנשי המטה. הפעילים הגיעו בליווי עורכת דין עצמאית מאשקלון, תקווה פרץ, על מנת להחתים את וקנין ואנשי המטה על טופס התנגדות רשמי לתחנה הפחמית. בזמן שאחת הפעילות הצעירות במטה החלה לחתום על טופס ההתנגדות ניגש אליה משה גיאת, מספר שתיים ברשימה, חטף לה את הטופס ואסר עליה לחתום.

דוברו של בני וקנין אמר לגרינפיס: "במידה ויוכח כי התחנה מזהמת - נתנגד לה. במידה והממשלה תתעקש לבנותה, נתעקש על פילטרים ונקודת ניתור מהשורה הראשונה...."

כל הנוכחים במטה של איתמר שמעוני, המועמד הנוסף לראשות העיר, חתמו על טופס התנגדות לתחנה בנוכחות עורכת הדין. שמעוני עצמו התבטא נגד התחנה והצהיר כי יתנגד בתוקף להקמתה- גם אם הדבר יחייב אותו לשכב על אתר הבנייה בגופו.

"אנחנו לא כאן כדי לנקוט עמדה פוליטית, אלא כדי לדאוג כי תושבי אשקלון, שילכו בשבוע הבא לקלפי ידעו מה מחזיק כל מועמד בשרוול: האם זו תחנה פחמית נוספת בעיר או מאבק למען עתיד ילדיהם" אמרה נילי גרוסמן, מנהלת מאבק האנרגיה בארגון גרינפיס, "לצערי, עושה רושם כי המועמד בני וקנין תומך בעקיפין בתחנה הפחמית אשר תכריע גורלות של אלפי תושבים בעיר".

"עשינו למועמדים חיים קלים והבאנו עד אליהם עורכת דין אשר תהפוך את התנגדותם לרשמית", הוסיפה גרוסמן, "הצטערנו לגלות כי במטהו של וקנין יש סתימת פיות ואיסור לצאת בפומבי נגד התחנה. במטהו של שמעוני לעומת זאת אספנו את התנגדותם של כל אנשי המטה לתחנה. אנחנו מעודדים את תושבי אשקלון להצביע למען חייהם ועתיד ילדיהם ולעשות חושבים מי ראש העיר שהם רוצים לבחור לעצמם- זה שמתנגד לתחנה הפחמית או זה שייכנע לה. לא די שתושבי אשקלון סובלים מעול הקסאמים ולחץ יום יומי- כעת הם עלולים לשאת נטל כבד נוסף – תחנה פחמית נוספת בעירם", סיכמה גרוסמן.

עוד בנושא:
לחתימה על העצומה