ירושלים: המתמודדים לא יגיעו לחתימה על אמנה סביבתית

מתוך עשרות ערים בארץ, המתמודדים לראשות עיריית ירושלים הם היחידים שבחרו לא להגיע לטקס חתימה על אמנה סביבתית. המתמודדים: "עניין של לו"ז, אנחנו מחוייבים לאיכות הסביבה"

שלושת המתמודדים לראשות עיירית ירושלים מחזקים את השם שיצא לבירה כאחת הערים הפחות ירוקה בארץ, לפחות תדמיתית: בניגוד למתמודדים ברשויות אחרות, שהגיעו לחתום על אמנה סביבתית של "המועצה לישראל יפה" בכל עיר אליה הגיעה, בירושלים לא טרח אף לא מתמודד אחד להודיע שיפקוד את טקס ההחתמה; בעקבות זה, בוטל הטקס שהיה אמור להתקיים היום בצהריים (שלישי). האם מדובר בגילוי מרענן של חוסר צביעות פוליטית ערב הבחירות, או פשוט בחוסר מחויבות מופגן כלפי סוגיות סביבתיות? המתמודדים מבטיחים שהם מחויבים, אבל במועצה לישראל יפה דווקא סוברים אחרת.

"עצוב שדווקא בבירתנו-ירושלים, עיר המאופיינת באתגרים סביבתיים רבים, ובמיוחד לאור חשיבות הנושא בקרב הציבור הישראלי, לא מוצאים המועמדים זמן להתחייב כי יפעלו לשיפור איכות החיים בעיר," אומר ויצמן משיח, סמנכ"ל "המועצה לישראל יפה". "טוב יעשה הציבור הירושלמי וידרוש מהמועמדים תשובות בנושאים אלו," הוסיף ויצמן.

המתמודדים: בעיות לו"ז

במהלך החודש האחרון ועד מועד הבחירות המקומיות, מקיימות המועצה לישראל יפה והמרכז לשלטון מקומי מסע החתמה בקרב מועמדים לרשויות מקומיות שונות, על אמנה סביבתית, בה המועמדים מתחייבים על עקרונות השמירה של איכות הסביבה ואיכות החיים בעירם במידה וייבחרו. עשרות מועמדים מכל רחבי הארץ כבר חתמו על האמנה, ובמועצה לישראל יפה מספרים על נוכחות יפה בערים חיפה, עכו, אשקלון, אשדוד, ראשון לציון, בת ים ועוד.

מהמטה של חבר הכנסת מאיר פרוש נמסר כי בעקבות התראה קצרה מדי על מועד הטקס, לא הצליח חבר הכנסת להגיע: "הבקשה הגיעה באיחור," הסביר גיל פלד, עוזר דובר הקמפיין, "וכבר היו לנו דברים אחרים. ח"כ פרוש נפגש עם הקואליציה הירוקה בירושלים ועם החברה להגנת הטבע ושם חזר על מחויבתו לנושאי איכות הסביבה."

גם אצל המועמד גאידמק מספרים על בעיות לו"ז: "ההודעה הגיעה אלינו אתמול," אמר יועצו של גאידמק יוסי מילשטיין. "אם היה אפשר לעשות את זה ב-16:30 ולא בצהריים, היינו שמחים להגיע." מהמטה של גאידמק נמסר עוד כי "גאידמק מחויב לסביבה וברגע שייבחר יפעל על-פי האמנה שנשלחה לנו על-ידי המועצה לישראל יפה."

במטה של המועמד ניר ברקת אין הפתעות: "הפניה הגיעה ללשכתו של ברקת בהתראה קצרה והדבר לא התאפשר בשל אילוצי לו"ז," מסרו לנו שם." ברקת מייחס חשיבות רבה לתחום איכות הסביבה, בשל כך אף הציב במקום השלישי ברשימתו את גב' נעמי צור, מנהלת החברה להגנת הטבע בירושלים בעשור האחרון ומרכזת "ירושלים בת קיימא", קואליציה בת 60 ארגונים וועדי פעולה ברחבי הבירה, אשר בין השאר הובילה את המאבק לשימור הרי ירושלים וכנגד תוכנית ספדיה. צור תתפוס מקום מרכזי בהנהגת העיר בתחומים אלה ונוספים. ברקת מחוייב לנושא ויפעל לקידומו".

במועצה לישראל יפה מוחים על טענות המתמודדים על התראה קצרה ומסבירים: "ניסינו לתאם איתם כל מועד אפשרי בשבועיים האחרונים. מכיוון שנתקלנו בהתעלמויות, התחמקויות וכדומה, נאלצנו בסופו של דבר לקבוע מועד שרירותי וליידע אותם. מכיוון שלא התאפשרה ההחתמה בשטח, נשמח לשלוח להם את האמנות באמצעות דואר, שיחתמו ויחיזרו לנו."

באמנה סביבתית המועמדים מתחייבים על עקרונות השמירה של איכות הסביבה ואיכות החיים בעירם במידה וייבחרו