מחר: ההחלטה על עתיד חוף הבונים

מחר: דיון בערר אותו הגישה החברה להגנת הטבע נגד תכנית הפיתוח בחוף הבונים. רשת הטבע והגנים: "התכנית טובה ותגדיל את שטח השמורה"

מחר (חמישי) יתקיים בוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית דיון בערר אותו הגישה החברה להגנת הטבע נגד תכנית הפיתוח בחוף הבונים. לדברי גורמים בחברה להגנת הטבע, תכנית הפיתוח כוללת שני מוקדי פיתוח ושירותים בחוף: המוקד המרכזי הכולל מרכז הדרכה, מרכז מידע, קיוסק, מחסן ומשרד בהיקף כולל של 180 מ"ר וכן פרגולה בגודל 50 מ"ר - יוקם בשטח חוף הרחצה הפעיל כיום. מוקד נוסף צפוני, יוקם מצפון לשטח הרחצה הקיים, סמוך לנחל מהר"ל. תכנית זו, לדברי החברה להגנת הטבע, מאפשרת בניה של מסעדה ומזנון, שירותים ,מקלחות , מחסן ומשרדים בהיקף בניה של 240 מ"ר וכן פרגולה בגודל 100 מ"ר. התוכנית גם כוללת הקמת חניון ל – 760 כלי רכב.

רשות הטבע והגנים: שטח השמורה יוגדל משמעותית"

החברה להגנת הטבע התנגדה לתכנית המוצעת בטענה כי הקמת מוקד חדש, נוסף של שרותי חוף ומסעדה בשטח חוף הבונים, תביא לפגיעה קשה בשטחים איכותיים ביותר הכוללים "ערכי טבע ייחודיים ורגישים". הפתרון המוצע על ידם כולל קידום מוקדים חלופיים לפיתוח חופי רחצה בחוף כרמל: בחוף נווה ים ובחוף דור, ושימור חוף הבונים כטבעו והרחבת שמורת הטבע באזור.

ברשות הטבע והגנים דווקא חולקים על החברה להגנת הטבע: "התוכנית של המועצה האזורית טובה לשמירת הטבע במקום ואנחנו בעד," מסבירים לנו שם. "הועדה לשמירה על החופים אישרה את התוכנית ומתנגדת לערר. הרעיון - וחוות הדעת של הועדה מסבירה זאת יפה - הוא לא למצוא חוף רחצה חדש לציבור אלא להסדיר מצב קיים ובעייתי, שבו מידי קיץ מגיעים לחוף יותר מ-100 אלף איש, שישנים באוהלי ענק, עם גנרטורים, מוזיקה ואורות, רכבים על קו החוף, מדורות ולכלוך- ואי אפשר לעשות כלום כי זו לא שמורת טבע מוכרזת. התוכנית תסדיר חוף רחצה קטן מצפון ותכריז על שאר הטח כשמורת טבע, מה שיאפשר אכיפה מסודרת. כיום, לדוגמא, יש לפחות שלוש חניות פיראטיות בחוף- התוכנית תסדיר חניה אחת במקום שיגרום מינימום פגיעה בטבע."

"גם אנחנו וגם החברה להגנת הטבע מסכימים שהמצב כיום בלתי נסבל," טוענים ברשות. "אבל בעוד החברה להגנת הטבע מעדיפים לקרוא לאנשים 'ללכת לחופים אחרים'- אנחנו מבינים שזה לא יקרה, והחובה שלנו (החוקית והמוסרית) היא לפעול לשיפור המצב- וזה מה שהתוכנית תעשה. בשורה התחתונה - שטח השמורה המוכרזת ייגדל משמעותית."

בחזרה לירוק חי
עונת הרחצה 2008: שני חופים סגורים ביום