מה לא בסדר בתמונה הזאת?

ביקשנו מהמועמדים לראשות עיריית תל אביב-יפו לענות על שאלה פשוטה: מה לא בסדר בתמונה שלפניכם? שלחו לנו גם אתם תמונות של משהו שמעצבן אתכם בעיר שלכם, ונעשה בשבילכם את העבודה

לרגל הבחירות המאיימות להתרחש עלינו ברשויות המקומיות, החלטנו לתפוס כמה תמונות אופייניות מחיי היומיום בערים שלנו (בעיקר אלה שמעצבנות אותנו) - ולבקש מהמועמדים המובילים לראשות העירייה להעיר עליהן ולספר לנו מה הם מתכוונים לעשות בנידון. לפני כשבועיים הבאנו כאן תמונה של מגדל נווה צדק המסתיר את השקיעה, והשבוע אנחנו ממשיכים עם תל אביב, אך נשמח לעזרתכם לצאת מהבועה - שלחו לנו תמונות למייל, הסבירו לנו מה מפריע לכם, ואנחנו נפנה למועמדים שלכם ונדרוש תשובות לשאלות שלכם.

בנוסף - הוכיחו לנו שאתם יודעים לטקבק בשנינות; הטוקבק הזוכה בתשובה לשאלה "מה לא בסדר בתשובה הזאת?" - בהתייחס לתשובתם של המועמדים למטה, יזכה לפרסום ותהילת עד במדור הבא.

והשבוע: צילום אופייני מרחובות יפו. אז מה לא בסדר בתמונה הזאת?

סיעת "תל אביב 1" והעומד בראשה רון חולדאי: בכל הנוגע, לסוגיית ההתעללות בבעלי חיים ואחזקתם על ידי רוכלים בתנאים לא נאותים, העירייה פועלת בנחישות ובכל הדרכים החוקיות למגר את התופעה.

כמו כן, ממשיכה העירייה בפעילות אינטנסיבית להחרמת סוסים שמצבם הפיזי בריאותי ירוד. משנת 2006 ועד היום הוחרמו יותר מ-80 סוסים וחמורים, שהועברו לטיפול ושיקום, ויותר מ-500 דו"חות וברירות משפט הוגשו נגד עגלונים שונים ברחבי העיר.

מטרת פעילות העירייה בנושא היא להגיע למצב, שבו כל מי שירצה להחזיק בסוסים וחמורים, יהיה מחויב להחזיקם ברישיון מתאים ותחת תנאים שימנעו סבל וצער מבעלי החיים. אחזקתם של סוסים וחמורים ברחבי העיר תאושר בכפוף לחוקי המדינה, כמו חוק צער בעלי חיים, חוקי התנועה והחניה וחוקי העזר העירוניים.

סיעת "עיר לכולנו" בראשות דב חנין: שימוש בסוסים וחמורים כבהמות משא ברחבי העיר הוא מראה ששייך למאה אחרת, אך עדיין אינו מראה נדיר במקומותינו. בגלל אזלת היד של העירייה, רבים מהסוסים ומהחמורים מצויים במצב אומלל ואינם זוכים לטיפול בסיסי נאות. אולם עבור חלק קטן מאנשי העיר סוסים אלו הם כלי עבודה.

ב"עיר לכולנו" אנו מאמינים כי חובת העירייה להפעיל פיקוח וטרינרי הדוק בדמות רישיונות שנתיים לסוסים ולחמורים במסגרתם תיבדק בריאותם של בעלי החיים. רישיון לא יחודש במידה ובעל הסוס או החמור לא יעמוד בדרישות הסף, כלומר, במידה ובעל החיים לא יוחזק בתנאים נאותים. בנוסף, במידה ובעל החיים נפטר, אנו מציעים כי הרישיון גם כן לא יחודש, במטרה להעלים בהדרגה את השימוש בבעלי חיים

רשימת "הירוקים" בראשות פאר ויסנר: תופעת האלטע זאכן ברחובות תל אביב היא מהתופעות הקשות ביותר של התעללות בבעלי חיים שמפלגת הירוקים נלחמה בה בקדנציה האחרונה. מדובר בתופעה שחייבת להיעלם מרחובות תל אביב. הירוקים הביאו את הנושא לדיון בהנהלת העיר ובמועצת העיר לדרישת הירוקים, ובעקבות פעילות מתמשכת של חברת המועצה אורנה בנאי, התקבלה החלטה במועצת העירייה לפעול באופן נחרץ ושיטתי למיגור תופעת ההתעללות בסוסים וחמורים בעיר תל-אביב-יפו.

בימים אלו, הוועדה להגנה על בעלי חיים, בראשות יו"ר הירוקים פאר ויסנר, בוחנת במשותף עם הועדה להגנת זכויות בעלי-חיים של לשכת עורכי הדין, את כל הדרכים המעשיות להפסקת תופעת ההתעללות בסוסים והחמורים. בנוסף, יוצבו תמרורים מתאימים בכניסות לעיר, הוצאת תיקון לחוק העזר שיאפשר כלי יעיל לעבודת אגף הפיקוח ועוד על העיר תל אביב-יפו להתנתק מהתופעה הזאת עד ארועי ה- 100 לעיר. על מנת שהזיכרון הטוב שלנו בנושא הסוסים יהיה דיזנגוף וסוסו.

רשימת "לתת לחיות" בראשות ראובן לדיאנסקי, שרצה למקומות במועצת העיר: תמונה זו ממחישה יותר מכל את היחס הקלוקל של עיריית ת"א-יפו לנושא בעלי חיים. מדובר בתופעה פסולה שיש להעבירה מן העולם לאלתר ואני מתחייב לעשות זאת במועצת העירייה.

סוסים וחמורים רבים בתל אביב-יפו מועבדים בפרך על ידי רוכלים וסוחרים אשר עושים שימוש בהם למסחר, סבלות ולאיסוף אלטעזאעכן. אותם בעלי חיים אומללים, הרתומים לעגלות, נאלצים לסחוב משאות כבדים ביותר של סחורות, ברזלים, מיטלטלין שונים, חומרי בניין וכו' בכבישים סואנים, בין מכוניות צופרות ומסוכנות ובכל תנאיי מזג אוויר - בשרב הכבד, תחת השמש היוקדת ובחורף כשקר וגשום.

מיגור התופעה הפסולה הזו יכולה להיעשות בנקל באמצעות חקיקת חוק עזר עירוני שיאסור על העבדה כלשהי של בעלי חיים כדוגמאת סוסים וחמורים בתחומי העיר תל אביב-יפו תוך הטלת עונשים כבדים על העבריינים. בהמשך יש לבצע מבצע של "פדיון סוס" מכל הרוכלים המחזיקים בהם ולהעבירם לטיפול רפואי ולשיקום. לגבי אותם סוחרים שפרנסתם עשויה להיפגע על העירייה והמדינה למצוא להם חלופות מתאימות כי שום פרנסה איננה מצדיקה התעללות בבעלי חיים והעבדת פרך שלהם. בכל זה תטפל לתת לחיות במלוא הנחישות.

וכמובטח, הטוקבקיסט הזוכה ממה לא בסדר בתמונה הזאת מהשבוע שעבר הוא רפאל, שהעדיף להוציא את זעמו על ראש העיר הנוכחי: "סוף מעשה במחשבה תחילה! ואם בתכניות קיימים מגדלים נוספים במקומות הלא נכונים - זה הזמן למצוא להם מקום אחר. גם ללא הכרזת אונסקו אפשר היה לחשוב קצת ולהבין `מה לא בסדר בתמונה` עוד כשהיתה בחלומות הקודחים של מהנדסי העיר! חבל!!"