חיים ירוקים שכאלה: הזוכים באות מפעל חיים להגנה על הסביבה

אוהבי ציפורים, מחבקי עצים, ועושים את זה בשקט: 12 אנשים יזכו היום באות מפעל חיים להגנה על הסביבה. המכנה המשותף לכולם: הם שמעו על הנושא הרבה, הרבה לפני אל גור

השבוע (שלישי) יתקיים טקס "אות מפעל חיים להגנה על הסביבה", בו יחולקו האותות ל12 אישים שנבחרו בוועדת שיפוט בראשות (בדימוס) יעקב טירקל. לפי השר להגנת הסביבה גדעון עזרא, רוב הזוכים "פעלו לקידום הנושא שנים לפני היותו 'פופולרי' ובעל חשיבות ציבורית ועל כך יש לברכם".

מטרת הטקס, המתקיים כחלק מאירועי שנות ה-60 במעמד נשיא המדינה, שרי התיירות והסביבה והאחראית על חגיגות שנות ה-60 רוחמא בלילא-אברהם, היא להוקיר את פועלם של 12 הזוכים ולהעלאות את רמת המודעות לנושאים אותם הם מקדמים. בין הזוכים ניתן למצוא את פרופ' הלל שובל (הוביל את נושא מיחזור מי השופכין); פרופ' עמנואל מזור (שותף למאבקים בנושאי שטחים פתוחים); אורי דביר (הוביל את פרויקט סימון "שביל ישראל"); פרופ' אמוץ זהבי (ממייסדי החברה להגנת הטבע); יואב שגיא (שותף למאבקים בנושאי שטחים פתוחים); עזריה אלון (עורך ומוציא לאור של אנציקלופדיית החי והצומח של א"י); פרופ' אורי מרינוב (ממקימי המשרד לאיכות הסביבה); ד"ר יוסי לשם (ממקימי המרכז הבינלאומי לחקר נדידת ציפורים); אורית רייך (פועלת למניעת ופינוי מפגעי אזבסט בנהרייה ובגליל המערבי) יוסף תמיר (מקים ארגון "חיים וסביבה"); פרופ' אלון טל (מקים את עמותת "אדם טבע ודין"); בלהה גבעון (הקימה את עמותת "נגב בר קיימה").