פארק הירדן: השקייה בשעות הצהריים הלוהטים

זוג שטייל לתומו בפארק הירדן מצא את הממטרות פועלות במשך שעות הצהריים הלוהטות. הפארק בתגובה: "תקופה ארוכה לפני כן לא השקינו"

לכל כיוון שלא נפנה, מאיימים עלינו במשבר נוראי במשק במים. מה לא עשינו בשביל לחסוך: התחלנו להתקלח ביחד, החלטנו לא להפעיל מכונות כביסה חצי ריקות ואפילו האובססיביים למכוניתם, החליטו שלשטוף את האוטו פעם, משמעותה עוד סדק בפניה של רננה רז. ההחלטה שלא להשקות את הגינות בשעות הצהריים, על מנת שהמים לא יתבזבזו בזמן שהם מתאדים בשמש הקופחת, היא החלטה שכל ילד בגן חובה יכול להסביר לכם היום. סיפורם של גיא וענבר (שמות בדויים), זוג שטייל בפארק הירדן בשבוע שעבר, מעלה את השאלה: האם באמת סגירת הברז הפרטי שלנו הוא מה שיחסוך מאיתנו את המשבר?

בצהרי היום

וסיפורון שהיה כך היה: בסוף השבוע האחרון הגיעו גיא וענבר לפארקי הירדן בשעה 09:30 בבוקר. הם ראו את שלל הממטרות שבמקום עובדות במרץ ומשקות את מרחבי הדשא שבפארק. הזוג מעיד כי חשב שההשקיה תסתיים בקרוב; אלא שבסביבות השעה 12:30 בצהריים, כשסיימו השניים את מסלול הטיול שלהם וחזרו למדשאות, הממטרות עדיין הזרימו מים בששון.

התמונות והסיפור של בני הזוג מעלים שתי שאלות מרכזיות: ראשית, מדוע משקים פארק בישראל בשעות החמות של היום, אז יעילות ההשקייה היא הפחותה ביותר והמים מתאיידים במהירות רבה יותר? שנית, האם באמת - כפי שעולה מחלק מהתמונות - שואב הפארק ישירות את מי ההשקייה שלו מנהר הירדן?

פארק הירדן: "מקפידים מאוד, וכל הכבוד על העירנות"

למועצה אזורית גולן, המפעילה את הפארק, פתרונים: "יש הקפדה יתרה של ניצול מים והשקיה בשעות הנכונות. אנחנו מאוד מקפידים על כך גם בגינות הפרטיות ובטח ובטח בפארקים הציבוריים. הבעיה בפארק הירדן היא שמטיילים עושים שם קמפינג בלילה ונשארים לישון על הדשא. ממש עכשיו, לקראת סוף החופש, הייתה כמות עצומה של מטיילים שישנו על הדשא ובמשך תקופה ארוכה לא השקו את הדשא. הזוג שהגיע בסוף השבוע האחרון וראה את הממטרות פועלות, כנראה ביקר אחרי כמה לילות שבהם הדשא לא הושקה. בכל האתרים שלנו, אנחנו מקפידים להשקות בלילה, בהקצבה ופיקוח של שעון מים."

באשר לשאלה באם שואב הפארק את מימיו מהנהר, כפי שיכול המסתכל הממוצע להסיק, התשובה של הפארק חד משמעית: "את המים להשקיה לא שואבים מפארק הירדן, ישנה הקצבת מים ממקורות ובזה משתמשים בפארק. עצם זה שהתלונה הגיע, יש בזה משהו משמח. זה מראה שאנשים באמת הפנימו את משבר המים והם ערים לנושא".

עוד בחיים בירוק
מים גנובים - האם המשבר ייפתר בהתפלה?
טוחנים מים - הפרדוקס של משק המים הישראלי