גרינפיס חסמה את כניסתה של ספינת פחם לאשקלון

15 פעילים של גרינפיס נעצרו היום, כשספינת הדגל של הארגון החסמה את כניסתה לישראל של ספינת מסע הנושאת פחם לתחנה הפחמית באשקלון

ספינת הדגל של ארגון גרינפיס ה-Rainbow Warrior, שהגיע לישראל ביום שישי האחרון, חסמה היום את כניסתה לישראל של ספינת מסע ענקית הנושאת פחם לתחנה הפחמית באשקלון. 15 פעילים נעצרו במהלך הפעילות, והספינה של הארגון עוכבה במזח.

האירוע החל בשעות הבוקר, כשארבע ספינות גומי מתנפחות ירדו מתוך ספינת הארגון, ובהן 15 פעילים בך הכל. לדברי הארגון, הפעילים הגיעו למזח הפחם באשקלון בסמוך לתחנת הכוח והפריעו למהלך פריקת הפחם. שני צוותים טיפסו על עוגן ספינת המסע הענקית אשר עמדה לפרוק יותר מ-200 אלף טון פחם במזח התחנה הפחמית באשקלון. הפעילים רשמו על דופן הספינה " פואד הפחם הורג " ו "הפסיקו את השימוש בפחם".

"דוד מול גוליית"

"הספינה שלנו אולי קטנה מאות מונים מספינת הפחם, אך ביכולתנו לעצור אותה", אמרה נילי גרוסמן, מנהלת מאבק האנרגיה ושינויי האקלים בגרינפיס, "המסר מאחורי סיפור ההתגלמות המודרני של 'דוד מול גולית' זה הוא שכל אזרח ישראלי יכול לעצור את ההחלטה האומללה של משרד התשתיות בדבר בניית התחנה הפחמית השנייה באשקלון. אם נעמוד, כולנו, נגד השר בן- אליעזר, התחנה לא תקום."

הפעילות של גרינפיס היום מצטרפת לצעדי מחאה קודמים במאבק הארגונים הירוקים נגד הקמתה של התחנה הפחמית השניה באשקלון.

עוד בחיים בירוק
תחנת הכוח הפחמית תקום - למרות הסכנות
סיפור המאבק נגד התחנה הפחמית באשקלון