רשות המים מפרסמת: הרשימה השחורה

במסגרת הקמפיין" ישראל עוברת מאדום לשחור", תפרסם בקרוב רשות המים רשימה שחורה משלה: העיריות שמבזבזות הכי הרבה מים. הצצה למקומות הראשונים, שיפתיעו אפילו אתכם

רשות המים הודיעה היום (רביעי) על צעד נוסף במסגרת מאמצי ההסברה של קמפיין "ישראל עוברת מאדום לשחור", והיא מצהירה על כוונתה לפרסם מעת לעת את העיריות המבזבזות מים בניגוד לתקנות.

אורי שור, דובר רשות המים, מספר כי במהלך חודש יולי נרשמו עשרות חריגות השקייה בניגוד לתקנות (דוגמת השקיה בממטרה במהלך היום). "המספר הריאלי חמור מזה," מתריע שור. "צריך לזכור שלא את כולם אנחנו תופסים על חם." שור מבטיח כי רשות המים "תעשה הכל" כדי לעצור את הבזבוז: "אנחנו במצוקה אדירה של מים, ואנחנו מקווים שלצד צעדי ענישה נוספים - שנעים בין מכתבי אזהרה להליכה לבית המשפט - הרשימה השחורה הזו תרתיע כמה רשויות."

ילד רע פתח תקווה

הרשימה השחורה הראשונה תפורסם בימים הקרובים ותחשוף את העיריות השיאניות בבזבוז המים שנתפסו משקות בניגוד לתקנות, וביניהם: פתח תקווה, רעננה ותל אביב.

ברשות מציינים היום כי מאז שהשיקה את קמפיין "ישראל עובדת מאדום לשחור" ולאחריו קמפיין "ישראל מתייבשת", נרשמה מגמה של חיסכון בצריכת המים בשימוש ביתי; לדעת גורמים ברשות, עובדה זו מוכיחה כי "תשומת לב ולקיחת אחריות אישית הם גורמים קריטיים להתמודדות עם משבר המים החמור אליו נקלעה ישראל."

עוד בחיים בירוק