הצעה: לא לשקיות פלסטיק חינם

עברה בקריאה ראשונה בכנסת הצעת חוק של ח"כ אסתרינה טרטמן וח"כ דב חנין לאסור על מרכולים ורשתות השיווק לחלק שקיות ניילון בחינם. מטרת החוק - להקטין את כמות הפלסטיק הלא מתכלה בישראל. טרטמן אמרה: "תפקידנו לדאוג להווה, אך לא פחות חשוב גם לעתיד הדורות הבאים של מדינתנו"

מליאת הכנסת אישרה אחר הצהריים (רביעי) בקריאה ראשונה הצעת החוק של חברי הכנסת אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) ודב חנין (חד"ש) להפחתת השימוש בשקיות הפלסטיק.

על-פי הצעת החוק, רשתות השיווק והמכולות יחויבו להעמיד לרשות הצרכנים בקופה שקיות ניילון מחומר מתכלה בלבד וכן סלים לשימוש רב פעמיים, שיוצעו למכירה עד סכום של 4 ש"ח. עם זאת השימוש בשקיות הניילון ללא ידיות, המשמשות לרוב לעטיפה ואריזה של פרות וירקות, בשר, עופות ודגים וכן לשלל מצרכים אחרים- יישארו בשימוש.

"תפקידנו לדאוג להווה, אך לא פחות חשוב גם לעתיד הדורות הבאים של מדינתנו", אמרה טרטמן. "כל יום שעובר מבלי לטפל בבעיות איכות הסביבה הוא בעצם נסיגה אחורנית. אני מאמינה שבעזרת החוק נוכל להפחית באופן משמעותי את השימוש בשקיות פלסטיק מזהמות על כל המשמעויות הסביבתיות הקשות שלהן".

חנין טען כי "שקיות פלסטיק הן לא רק מטרד סביבתי אלא גם אמצעי לא נוח לשימוש, שיש לו חלופות מצוינות. גם ישראל יכולה להתקדם לשימוש בשקיות ובתיקים רב פעמיים, זולים, נוחים ושימושיים יותר. אישורו של החוק היום הוא צעד חשוב בדרך להשגת מטרה זו".