העזרה בדרך

חוק "צמצום התרבות בעלי החיים" עבר בקריאה שלישית, יחד עם הסתייגות שהכסף למימון החוק לא ישמש להמתה של חתולי וכלבי רחוב

הערב (שלישי), לאחר שבועות ארוכים של מתח והמתנה, עברה במליאת הכנסת בהצבעה שניה ושלישית הצעת חוק "צמצום התרבות בעלי חיים", עם הבטחה כי התקציב שיינתן לא משרד החקלאות לא ישמש להמתה.

הצעת החוק, פרי יוזמם של ח"כ גלעד ארדן ורונית תירוש שנועדה להביא לצמצום סבלם של בעלי החיים חסרי הבית, עברה היום בקריאה שנייה ושלישית. החוק עבר עם ההסתייגות שהגיש שח"כ דב חנין, לפיה אין לעשות שימוש בתקציב לצורך המתה.

החתולים נושמים לרווחה

ראשיתו של החוק היתה בהצעה של חברי הכנסת רונית תירוש וגלעד ארדן לטפל בתופעת בעלי החיים המשוטטים בהקצאת תקציב לעיקור וסירוס. בעקבות התנגדות חברי הכנסת הדתיים להכללת המלים עיקור וסירוס בלשון ההצעה, הוציאו יוזמי החוק את המילים הנפיצות והחליפו את שמה של הצע החוק ל"צמצום התרבות בעלי חיים". פעילי העמותות, שחששו כי בהיעדר פירוט להקצאת הכסף, ישמש זה להמתת בעלי חיים, פנו לחברי הכנסת בבקשה להבהיר בחוק כי הכסף לא ישמש להמתת בעלי החיים.

במהלך ההצבעה בכנסת היום התקבלה הסתייגותו של ח"כ חנין עם רוב של 18 בעד ו-16 נגד. ברשימת המתנגדים נרשמו חברי כנסת מהמפלגות הערביות והדתיות: חברי הכנסת אבישי ברוומן, אברהם מיכאלי, אברהם רביץ, חיים אמסלם, יעקב אדרי, יעקב כהן, יצחק גלנטי, מזור בהיינה, מיכאל נודלמן, משה גפני, מאדיה חילו, נסים זאב, שלמה נגוסה מולה, שריב מוראד שנאן, ענתיאל שנלר, שח חרמש.

למרות קריאות הביניים הרמות והמתח הרב שהרוגש באולם המליאה לאחר הסתייגותו של חנין, הצעת החוק עברה לבסוף בקריאה שלישית, ברוב של 28 בעד ושישה נגד.