"כיוונו לי אקדח לראש"

פעילי "אנונימוס" הפגינו מול שגרירות אוסטריה, במחאה על מאסרם האלים של פעילים למען בע"ח באוסטריה

היום בשעות הצהריים (שלישי) הפגינו פעילי עמותת "אנונימוס" מול שגרירות אוסטריה בקריאה לשחרר פעילים למען בעלי חיים, שנאסרו ונכלאו לפני כחודש. בהפגנה מחו הפעילים על כליאתם של עשרה פעילים אוסטרים. אלה נעצרו לפני חודש עם 15 פעילים נוספים במסגרת פשיטה משטרתית אלימה על 21 דירות, שישה משרדים ומחסן ברחבי אוסטריה, בהם על פי החשד מתגוררים ופועלים פעילים מששת הארגונים הגדולים ביותר באוסטריה לרווחת בעלי-חיים. 15 פעילים שוחררו ואילו העשרה האחרים כלואים במעצר כחודש.

לפי נתוני "אנונימוס", לא הוגש כתב אישום נגד איש מהפעילים והם מוחזקים במעמד של אסירים פוליטיים, בלי שתלויה נגדם האשמה של ממש. ארבעה מהאסירים שובתים רעב במחאה על הפגיעה בזכויותיהם, ביניהם ד"ר מרטין באלוך, יו"ר ארגון זכויות בעלי החיים הגדול VGT, שאיבד 21 ק"ג ממשקלו ומצבו הבריאותי רע.

"על מה אני במאסר?"

כך באלוך מתאר את מעצרו: "באמצע הלילה, הסתערו פתאום שוטרים רעולי פנים באקדחים שלופים דרך דלתי לאחר ששברו אותה. הם כיוונו את האקדח לראשי והוציאו אותי מהמיטה בעודי עירום. אחי הקטן וחברתי נדחפו כנגד הקיר כשאקדח מכוון לצווארם".

לדבריו של באלוך, התביעה מאשימה אותו בהצתה בזדון או בגרימת פיצוץ באחת ההפגנות. אלה שמתוך 1,500 דפי המשטרה, לדבריו של באלוך, לא מוזכרות ולו במילה אחת, המילים אש, הצתה, או פצצה. "למרות שבתקשורת האוסטרלית לא דווח על שום הפגנה אלימה מאז שנת 2000 ולמרות שאין שום עדות לכך 'שהשתתפתי' באיזשהו מעשה כזה, אני במאסר" אומר באלוך.

"ימים שחורים לדמוקרטיה"

האתר "אינדימדיה" דיווח כי בנוסף למאסרים האלימים ולאי הוודאות בנוגע לגורלם של הפעילים, השוטרים אף לקחו דגימות די.אן.איי בכוח. ארגון "אמנסטי העולמי" בחר להתערב, מתוך טענה שמדובר בהפרה בוטה של זכויות אדם. ההפגנה היום מול השגרירות האוסטרית סימנה גם את כניסת "אנונימוס" למאבק. "אלה ימים שחורים לדמוקרטיה," אומרת גאיה גולדברג, דוברת העמותה. "מעצר פעילים פוליטיים ללא משפט וללא עילה, רק במטרה לשבור מחאה לגיטימית, מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה. המשך החזקתם במעצר ללא משפט מהווה ויתור על עקרונות בסיסיים של שלטון-החוק וזכויות-אדם באוסטריה, באיחוד האירופי ובעולם המערבי. הפעולה הזו רק מחזקת את המסקנה שמאחורי המלחמה בפעילים למען בעלי חיים ניצבים אינטרסים כלכליים של בעלי הון." אנו מוחים על שלילת זכויות אדם בסיסיות וקוראים לשחרורם המיידי של הפעילים האוסטרים".