גור בבית? אור בבית

כשגור חדש בא לגור איתנו, כדאי שנתרגל אליו והוא אלינו בזריזות

הכלב הוא חיית להקה. גור שנלקח מלהקתו הטבעית (השגר שבו הוא נולד), בוחן את מקומו ב"להקתו" החדשה (קרי, המשפחה/בעלים יחיד/זוג). גור עירני, בעל בטחון עצמי גבוה, דומיננטי ועם פוטנציאל תוקפנות (לפעמים) יתחיל את מסעו ב"להקה" החדשה עם הגיעו לביתו החדש. גור מופנם, עדין, ביישן, רך באופיו יבחן את מקומו בביתו החדש כשהוא מתכנס אל תוך עצמו בימים הראשונים וייפתח אל סביבתו החדשה לאחר פרק זמן של התאקלמות.

בין אם הגור הינו דומיננטי ובין אם הינו רך באופיו, מומלץ מלכתחילה להעמיד את הדברים על סדרם. ההולכים על שתיים תמיד יהיו מעל לגור בסולם החברתי של הלהקה, כולל אחרון הילדים, אפילו אם הוא תינוק שזה עתה החל לזחול.

ואולם הגור לא יוכל ללמוד את מקומו הנכון בבית שאליו הגיע, אלא אם כן, אנחנו בני האדם נלמד אותו את הכללים והחוקים. לשם כך ניצור מצבים ונבצע פעולות שמשמעותם קביעת עליונות על הגור ולמה הכוונה? כל תרגילי המשמעת שלמדנו להפעיל על הגור משמעותם עבורו – הגור מבצע הוראות של בני הבית ולא ההיפך.

הגור מוזמן לשחק עם בני הבית רק כאשר הם מזמינים אותו לכך אך לא קובע מתי ישחקו איתו. הגור תמיד יאכל אחרי בני הבית, בנפרד במקום שנייעד לכך ואף פעם לא יסתובב ליד שולחן האוכל בזמן הארוחה. הגור תמיד יאכל מזון כלבים המיועד עבורו בכמות מדודה ולעולם לא יקבל שאריות מזון בזמן הארוחה.

ההדרכה מועברת באדיבות יוסי סמואל, מנהל האקדמיה הישראלית לכלבנות.