7 דרכים להעביר את הצום באינטרנט

מקונספירציות מושקעות ועד הסרטונים הכי שווים. כך תעבירו יממה במהירות שיא

כשהגעתם לבלוקבאסטר מצאתם בו רק שני עובדים שניגבו אבק מהמדפים הריקים. גם האוזן השלישית היתה שוממה, פרט למנקים וללקוח מאחר נוסף, שישב בפינה ובכה. זה הייתי אני.

כך או אחרת, היום הקדוש ביותר ליהודים הגיע, ואין לכם סרטים. כל שעה שממתינה לכם נשמעת פתאום כמו עונש מאלוהים. כבכול שנה, הרשת הישראלית מתגייסת למבול כתבות ה"כך תשרדו את יום כיפור", והשנה גם לייף האקר הוא חלק מהרשת הישראלית, והוא ירביץ בכם את המלצותיו. אני מתנצל מראש בפני שומרי המסורת, וכל מי שכתבה כזו עלולה לפגוע בו. דומני שאתם חייבים לסלוח לי.

1. צפו בענתיקות הוליוודיות

בזמן שאנחנו מבכים מדי יום את הורדת ערוץ TCM, ברשת אפשר למצוא כעשרים ערוצי סרטי-ענתיקות שמשדרים מסביב לשעון.

America Free TV כולל 11 ערוצי סרטים, ביניהם ערוץ סרטי מסתורין שמציג סרטי ריגול ובלשים משנות הארבעים; ערוץ קומדיות שבעת הדגימה הציג את אבוט וקוסטלו וסרט של פראנק קאפרה; ערוץ סרטי אימה ישנים, מצויירים ישנים; ערוץ הקלאסיקות שכולל סרטים עוד יותר ישנים מאלו של הערוצים האחרים; גולת הכותרת הוא ערוץ סרטי מד"ב שהוא אוצר אמיתי לחובבי קאלט. ראיתי שם את גודזילה המקורי, וחצי מ"פלישת הטינאייג'רים מהחלל החיצון". היסטרי. השידור ב-Quicktime, ויש אפשרות לפס צר ולפס רחב.

האתר Retrovision TV ממשיך אות אותה רוח ואותם תכנים. אם גודילזה או פופאי לא מוצגים כרגע באתר אחד, הם ככל הנראה יהיו בשני. הצפייה כאן היא בנגן המדיה של חלונות, וצריך גם ללחוץ פליי בשביל שה-stream יתחיל לנגן. התחילו מערוץ המערבונים.

2. צפו בקולנוע רשת עצמאי

אתרי וידאו הגולשים גוגל וידאו YouTube, ו-MetaCafe הם אחד הדברים היותר מעניינים שקורים ברשת. לפניהם היינו רגילים למערכת יחסים חד-כיוונית עם עולם הבידור: הוא יצר בידור וקבע לנו את סדר היום, ואנחנו לא עשינו כלום.

אבל היום, כשעולם הבידור רק מתחיל לגעת באסון התאומים עם הסרטים "טיסה 93” ו"מרכז הסחר העולמי", הרשת כבר שקועה בוויכוח סביב הדוקומנטרי המפחיד Loose Change, שבוחן מחדש את הראיות שפורסמו עד כה, ומגלה שמתקפת הטרור על ארה"ב היתה קונספירציה ממשלתית. לסרט כבר יצא סרט תשובה, Screw Loose Change, שמפריך את כל מסקנות הסרט הראשון. גם הוא נענה בחריפות בסרטון תגובה שלישי. הסרטים האלה לא זוכים לאותו כיסוי תקשורתי של הסרט הבא של פיטר ג'קסון. גם לא עומדים מאחוריהם אותם מיליונים. הם קיימים בתוך ועל ידי גוגל וידאו, אבל הצצה בהם תהיה בלתי נשכחת.

גם סרטי עלילה עצמאיים נוצרים יותר ויותר עבור הרשת. רובם חובבניים מכדי להזכיר. אחד שכן ראוי להמלצה הוא Batman: Dead End בן 8 הדקות. צפו בו. הוא גם קצר, גם מוצלח, וגם יאפשר לכם לומר שהייתם שם כשהאינטרנטלוויזיה באמת התחילה.

3. צפו בסרטים ותוכניות נורמליים

יש גם טלויזיה אמיתית ברשת. הנה כמה מהדברים שהגיעו לאתרי הווידאו, גם אם בדרכים מפוקפקות.

עכברי הקניון – סרטו השני של קוין סמית (מוכרים בלבד 2, דוגמה): מצחיק, שנון באופן שגורם להיעדר התרגום להכאיב שבעתיים. ואם לא היה ברור – מדובר בסרט המלא.

The Heist – הקוסם-המהפנט הבריטי דארן בראון – שהוא ההשראה לקוסם-המהפנט הישראל נמרוד הראל - אוסף חבורת אנשים בגילאי 20-40, ומעביר להם סמינר ללימוד קונצים בהיפנוזה. מה שהאנשים לא יודעים הוא שלמעשה בראון מנסה לשנות את אישיותם ולגרום להם לשדוד את הבנק המרכזי של אנגליה. התהליך מצולם כולו. קשה להאמין שזה לא מבויים, אבל כנראה שאין ברירה.

קארלין בניו יורק – ג'ורג' קארלין, מהסטנדאפיסטים הגדולים בהיסטוריה של ארה"ב, במופע מ- 1992. במשך יותר מחצי מופע הוא לועג מהמרובעות האמריקנית בטיסות ומהפחד מטרור במטוסים. חתיכת היסטוריה.

סאות' פארק, פרק 1004 נמצא בגוגל וידאו, ומאתר אחר ניתן להוריד מרתון פרקים קצר באמצעות ביט טורנט.

איתרנו גם חמישה פרקים של סיטקום האנימציה המופרע איש משפחה (אחד, שתיים, שלוש, ארבע, חמש).

עוד?

יש הופעות של דפש מוד, קלי קלארקסון ושאקירה. רק היזהרו, הן צולמו על ידי אנשים בקהל, והאיכות המאכזבת בהתאם. מצאנו הופעות באיכות גבוהה של קווין מקונצרט צדקה בשנות השמונים, ג'ימי הנדריקס בוודסטוק ודיוידי שלם של ג'טרו טל, להקת הפרוג-רוק המזדקנת שנמצאת בכתבה הזו רק בגלל שאני כותב אותה.

אתם יכולים להמשיך לבד. כדי למצוא את הסרטים הארוכים יותר בגוגל וידאו יש להקליד בשורת החיפוש את הנושא שמעניין אתכם, ואחריו רווח והמילים duration:long. הוספת המילים האלו תסנן את כל הסרטים הקצרים מ-20 דקות.

4. התאהבו ב-YouTube

בווידאו של גוגל מתחבאים הסרטים הארוכים יותר הפרקים שלמים מסיטקומים נבחרים. אבל ב-YouTube נמצאות הפנינים. מלבד שירת ליפסינג שטותית, גולשי YouTube מעלים לאתר גיגות של קטעי וידאו ישנים ונדירים, וחומרי אספנות שפעם היינו צריכים לחכות ליום השנה לרצח ג'ון לנון כדי לראות אותם בסינמטק.

קחו למשל את טים ברטון (צ'רלי בממלכת השוקולד, סיפורי דגים): Vincent, סרטון אנימציית בובות מוקדם ונדיר (ומקסים) שלו, נמצא ב-YouTube, כמו גם שתי פרסומות שביים (ראשונה, שניה), וארבעה פרקים מסדרת אנימציית הפלאש המלנכולית שלו: World of Stainboy. (פרק אחד, שתיים, שלוש, ארבע). בגוגל-וידאו תוכלו לראות את פרנקנ-וויני, עיבוד הזוי בן חצי שעה לפרנקנשטיין, שברטון עשה בתחילת האייטיז.

את מונטי פייתון והגביע הקדוש באנימציית לגו ואת כוכבת הפורנו ג'ינה ג'יימסון מאוננת אצל הווארד סטרן – תצטרכו למצוא לבד.

5. תצללו לתוך סופרמן

עבור חובבי סופרמן הרשת יכולה להיות כזה גן עדן, שבאמת כדאי להיות חובבי סופרמן.

סטריפ הקומיקס הראשון בהיסטוריה של איש הפלדה אמור להיות פריט אספנות נדיר, אבל הוא נמצא במלואו על הרשת, כמו גם חוברת הקומיקס הרשמית הראשונה מ-1938, ושלוש חוברות הרטרוספקטיבה שיצאו ב-1998.

מי שהתאכזבו מ"סופרמן חוזר" ישמחו לקרוא את התסריט המקורי, שיועד לסרט "סופרמן חי" שאותו אמור היה לביים טים ברטון, ההוא מלפני סעיף. התסריט נכתב לפני עשר שנים על ידי לא אחר מאשר קווין סמית, ההוא ממוכרים בלבד ועכברי הקניון. המלצת הבית היא לקרוא את זה. זה יגזול מכם את הזמן שלוקח לראות סרט, וזה סרט הסופרמן הגדול מכולם.

את הסיפור שמאחורי התסריט הגנוז סמית מספר כאן, בקטע שהועלה ל-YouTube, ובינתיים גם מצאנו עוד תסריט גנוז (ב-pdf) לאותו הסרט. התסריט נכתב על ידי יוצר צעיר ומבטיח אחד, ג'י ג'י אברהמס (יותר מאוחר - אבודים).

6. שמעו מוזיקה ורדיו

כידוע, יום כיפור בלי מוזיקה טובה הוא יום שמשאיר תחושת חרָטה.

את הרדיו האינטרנטי פנדורה, שמנסה ללמוד את הטעם שלכם ולהשמיע לכם את מה שתאהבו, אזנו החג בהייפ מאשין, אתר שכל המוזיקה שבו מתבססת על קבצי מוזיקה שמועלים לבלוגי-מוזיקה ברחבי הרשת. אפשר לחפש, למצוא ולהוריד בו הרבה שירים מוכרים של הרבה יוצרים מוכרים, אבל נסו דווקא לשמוע בו את מה שהרשת שומעת ממש עכשיו. זה לא הולך להישמע כמו גלגלצ.

7. תקראו משהו מעניין

מכל הבלוגים הישראלים, הרבים והטובים, ודאו שאתם מכירים את הז'ורנל של המוריס ואת חדר 404.

מוריס שריר, שמבליח מדי פעם במוספים ומגזינים של מעריב וגלובס, הוא עיתונאי שונא אדם ומבריק, שבז לכל נורמה ודעה רווחת, ולכל מי שיוצרים את הנורמות והדעות הרווחות. והוא עושה את זה בדרך הכי טובה שיש: באופן קצר וחד.

לא קל להיכנס לבלוג של המוריס, אבל אם תעברו את הפוסט החמישי, אתם עלולים לשקוע בו עד שבירת הצום, ולגלות שבשנה האחרונה, זה היה מדור הסאטירה החריף והטוב ביותר בישראל.

חדר 404 הוא הבלוג של עורך NRG הרשת, עידו קינן. במשך קרוב לשלוש שנים מסקר שם קינן את מה שקרה השבוע ולפני דקה בעולם בעולם האינטרנט, ועושה את זה באופן דל שומן, מצחיק, ועם אפס בלבולי מוח מסביב.

מי שיזהה את השם של הבלוג הבא, יוכל להסיק שמדובר, בלשון המעטה, במקור ההשראה למדור לייף האקר. בלשון הלא-מעטה ניתן להסיק שמדובר באבי תופעת ה"שפר את עצמך, ובלי בולשיט”. הבלוג לייף האקר הוא אתר עצות הפרודוקטיביות ומדור הטכנולוגיה הכי שימושי ברשת כיום. אם מישהו, איפשהו, כתב משהו שיכול לעשות את החיים שלכם יותר קלים ויעילים, לייף האקר כנראה יצטטו אותו, ואני כנראה אקרא על זה אצלם. קראו גם אתם אצלם.

עוד בלייף האקר

11 דרכים להשקיע כמו וורן באפט
9 דרכים לפתור סודוקו בלי לחשוב
7 דרכים להתמקח עם עורך הדין

יש לכם שאלות? טיפים? דברו אתנו